با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، همزمان با برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی  صنایع فراساحل کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، گروه مهندسی دریای دانشگاه صنعتی شریف  با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران و با حمایت ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل را اول و دوم خردادماه سال 1396 و با همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای دریایی کشور برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، این همایش هر دو سال یک‌بار به‌منظور تقویت توان مهندسی صنایع فراساحل ایران برگزار می‎شود. هفتمین همایش صنایع فراساحل در هفت محور سازه‎های فراساحل، فناوری‌های نوین در صنایع فراساحل، شرایط محیطی دریا، ژئوتکنیک دریایی، هیدرودینامیک فراساحل، ایمنی و بهداشت و محیط‌زیست و در آخر مدیریت و برنامه‌ریزی در صنایع فراساحل برگزار خواهد شد.

این همایش فرصتی  مناسب برای گرد هم آمدن استادان، پژوهشگران، مهندسان و کارشناسان این صنعت به‌منظور بررسی آخرین دستاوردها و یافته‎های این صنعت راهبردی و تبادل‌نظر آن‌ها باهم است. یکی از بخش‌های  مهم و کاربردی این همایش، کارگاه‌های آموزشی آن است که اساتیدی از دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی  در آن‌ها حضور یافته‌اند. ازجمله این کارگاه‌ها می‌توان به کارگاه‌هایی اشاره کرد که با حضور اساتید آلمانی و با حمایت ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان دریایی امکان برگزاری آن‌ها فراهم‌شده است.

اثر مزارع بادی بر دینامیک اقیانوس، اثر ساخت‌وسازهای بشر بر ایمنی در بنادر و مناطق ساحلی، شناورهای تحقیقاتی مدرن و سکوهای کنترل از راه دور، خوردگی میکروبی در صنایع و تجهیزات فراساحل و روند تهیه نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور، آشنایی با طراحی احتمالاتی سازه‌های دریایی، نگاه ویژه به رایزر سکوهای نیمه شناور و روش‌های مدل‌سازی تجربی در هیدرودینامیک سازه‌های فراساحلی، ازجمله این کارگاه‌های آموزشی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

همچنین روش‌های مدل‌سازی تجربی در هیدرودینامیک سازه‌های فراساحلی، بررسی انواع روش‌های مدل‌سازی حدود عملیات پذیری سکوهای شناور و کشتی‌های خدماتی و معرفی نرم‌افزار Star CCM، انرژی‌های تجدید پذیر دریایی، چشم‌انداز جدید و درس آموخته‌های نصب سکوی IVB و ربات‌ها و تکنولوژی زیرسطحی و چگونه نگاه چندوجهی به پروژه‌های دریایی داشته باشیم همچنین کارگاه Ship CFD at Full Scale, Why & How و  توسعه استحصال انرژی از امواج در غرب آسیا،  فرصت‌ها و چالش‌ها و ایمنی در عملیات دریایی فراساحلی از دیگر عناوین کارگاه‌های آموزشی در همایش صنایع فراساحل است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان به منظور شرکت در این کارگاه های آموزشی میتوانند تا 31 اردیبهشت‌ماه در این کارگاه ثبت نام کنند.