مسوول کمیته بالگردهای تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: توسعه نرم‌افزارهای طراحی، ساخت و بومی‌سازی قطعات اصلی تست و آزمون یکی از مهم‌ترین طرح های کلانی است که در این حوزه پیگیری می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علی طاهرخانی مسوول کمیته بالگردهای تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص وضعیت طرح های کلان بالگردی کشور، گفت: یکی از مهم ترین مواردی که در حوزه بالگردی پیگیر هستیم، توسعه توسعه نرم‌افزارهای طراحی، ساخت و بومی‌سازی قطعات اصلی که این کار را در قالب طرح کلان پیگیری می کنیم.
وی افزود: پیشرفت در ساخت و مونتاژ بالگرد به میزان 75 درصد نیز از دیگر دستاوردهایی است که در قالب طرح کلان در این کمیته در حال پیگیری است.
به گفته طاهرخانی، گسترش شبکه همکاران پژوهشی و صنعتی و برون‌سپاری فعالیت‌های اساسی پروژه و تهیه برنامه گام‌های آتی پروژه جهت افزایش عمق بومی‌سازی و اخذ گواهینامه نوع از سازمان هواپیمایی کشوری طرح های کلان دیگر این کمیته است.
وی تصریح کرد: همچنین مذاکره با شرکت‌های خارجی جهت مشارکت در طراحی و تولید مجموعه‌های دینامیکی و سیستم انتقال قدرت را نیز پیگیری می کنیم.