یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است با طراحی، ساخت و تولید پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، پیاده‌سازی الگوریتم‌های پردازش سیگنال و تولید نرم‌افزارها نیاز صنعت در حوزه مخابرات و الکترونیک را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نیاز پروژه‌های مخابراتی، هوافضا، پزشکی، نظامی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به طیف وسیعی از بسترهای سخت‌افزاری و پردازشی تولید و توانمندی تجهیزات آزمایشگاهی را در این حوزه را حائز اهمیت ساخته است.
بر همین اساس یکی از شرکت‌های فعال در این عرصه توانسته است تجهیزاتی را در این عرصه با استفاده از فناوری بومی به تولید برساند.
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی فناوری موج پردازش نیکسو، طراحی، ساخت و تولید پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، پیاده‌سازی الگوریتم‌های پردازش سیگنال و تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز  در حوزه مخابرات و الکترونیک از دستاوردهایی است که بخشی از نیاز این صنعت را تأمین کرده است.
این فعال فناور، با بیان این‌که نمونه خارجی اغلب محصولاتی که تولید می‌شود موجود نیست، گفت: سعی شده تا یک رقابت جدی با شرکت‌های خارجی برقرار باشد که این امر، صنعت و دانش فنی مورد نیاز آن را به سمت بومی شدن می‌برد.
مهران متقی نسب، به پیاده کردن استانداردها اشاره کرد و گفت: از جمله استانداردهای پیاده‌سازی شده روی محصولات جدید شرکت توسط کنسرسیومی از شرکت‌های خارجی سازنده قطعات و برد‌های پردازشی به منظور جهانی‌سازی، تدوین و ارائه شده است که می‌توان آن‌ها را  به کشورهای دیگر نیز صادر کرد.
وی افزود: این محصولات برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده‌اند که همین امر باعث شده تا این شرکت نقش بسزایی را در صنعت ملی ایفا کند.
مدیرعامل نیکسو گفت: طراحی و ساخت انواع کارت‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، در فرکانس‌های بالا و همچنین پلتفرم‌های پردازشی دیجیتال مبتنی بر جدیدترین پردازنده‌های دیجیتال، متناسب با نیاز صنایع دفاعی، مخابرات و هوافضا، از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش تحقیق و توسعه می‌باشد که باعث شده تا این شرکت در زمره شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.
این فعال فناور به ایجاد زمینه اشتغال با رشد فعالیت کسب و کارهای فناورانه اشاره کرد و گفت: توجه به حمایت از شرکت‌هایی که فناوری را با توانمندی بومی تجاری می‌کنند می‌توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال قابل توجه، زمینه جلوگیری از خروج ارز را فراهم کنند.