موسوی‌کوهپر از افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداهای‌برتر به یکصد و شصت میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سید مهدی موسوی‌کوهپر؛ معاون توسعه مدیریت‌ومنابع بنیاد ملی نخبگان ضمن اعلام خبر افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداهای‌برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان از یکصد میلیون تومان به یکصد و شصت میلیون تومان، افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی استعدادهای‌برتر ونخبگان تهیه مسکن است. بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت‌های گوناگونی که در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از این عزیزان به عمل می‌آورد، موضوع پرداخت وام مناسب برای تهیه مسکن آنان را نیز در دستورکار خود قرار داده است.

موسوی‌کوهپر ادامه داد: باتوجه به مصوبه دولت برای پرداخت وام هشتاد میلیون تومانی با سود 9 درصد برای مسکن‌اولی‌ها از طریق ودیعه‌گذاری، بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد مشابهی را برای استعدادهای‌برتر و نخبگان تحت حمایت خود به هیأت دولت ارائه داد که پس از طی فرآیندهای لازم به بانک مرکزی ارجاع شد.

معاون توسعه مدیریت‌ومنابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در پیشنهاد بنیاد علاوه بر افزایش مبلغ تسهیلات، بر موضوع پرداخت وام نخبگان، مشابه مسکن‌اولی‌ها با سود 9 درصد نیز تأکید شده بود که متأسفانه به دلیل عدم‌وجود منابع برای جبران مابه‌التفاوت سود، فقط با افزایش سقف وام به یک‌صد و شصت میلیون تومان با سود 18 درصد موافقت گردید. شایان ذکر است که پیگیری و رایزنی بنیاد برای کاهش درصد سود متعلقه همچنان ادامه داد.

موسوی‌کوهپر همچنین افزود: به‌محض ابلاغ مصوبه اخیر بانک مرکزی به بانک‌های عامل، معرفی افراد آغاز خواهد شد.