نوشتن کارهایی که پیش رو دارید، انجام آنها را برای شما ساده تر می‌کند، از طرف دیگر در پایان روز خیالتان راحت است که کارهای مهمی را که باید انجام می‌دادید، پیگیری کرده‌اید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آنهایی که دنبال خودروهای عضلانی هشت سیلندر یا به اصطلاح ماسل کارهای آمریکایی هستند، قطعا استیو وودوریس و بنگاه اینترنتی فروش ماسل آمریکن را بهخوبی میشناسند؛ بنگاه موفق تجاری که توسط وودوریس برترین کارآفرین جوان دنیا در سال 2009 افتتاح شد و در حال حاضر یکی از مشهورترین همکاران کمپانی مشهور و بزرگ فورد محسوب میشود. استیو اولین شرکت خود را در سال 2008 و درحالیکه 18 سال داشت، افتتاح کرد و درست یک سال بعد و درحالیکه 18 سال بیشتر نداشت، توانست نام خود را بهعنوان یکی از برترین و خوشفکرترین کارآفرینان دنیا برسر زبانها بیندازد. او همراه برادر و دوستانش کار خود را در انباری خانه والدینش شروع کرد و امروز به چنان موفقیتی رسیده که فقط در سال گذشته میلادی 150هزار دلار به موسسات خیریه بخشیده است. وودوریس رمز موفقیت خود را در هفت نکته خلاصه میکند که در ادامه میخوانید.

1. از قانون دو دقیقه استفاده کنید

اگر بتوانید مشکلی را ظرف دو دقیقه حل کنید، باید بدون صرف وقت سراغ آن بروید. در غیر این صورت زمان زیادی را صرف سازماندهی و بازنگری مجدد خواهد کرد و احتمالا در این مسیر دچار شک و تردیدهای زیادی خواهید شد. شعار مهم من این است: «فقط انجامش بده.» این شعار جلوی وقت تلف کردنهای بیش از حد را میگیرد و درنتیجه زمان کافی در اختیارتان میگذارد تا به چالشهای مهم و اساسیترتان بپردازید.

2. از هر چیزی که تمرکز شما را به هم میزند، فاصله بگیرید

یکی از بزرگترین چالشهای شما در مسیر موفقیت در فضای کسبوکار، فاصله گرفتن از هر چیزی است که حواستان را پرت میکند و تمرکزتان را برهم میزند. درست است که شما هم مثل هر کس دیگری ممکن است بهراحتی تمرکزتان را از دست بدهید و از کارتان غافل شوید، اما راهحلش چیست؟ زمانهای خاصی از روزتان را به چک کردن صندوق نامههای الکترونیکی، خواندن روزنامه، فرستادن پیامهای کوتاه به دوستان و سایر برنامههای شخصیتان اختصاص دهید و در خارج از این زمان سراغشان نروید و سفت و سخت به برنامهای که برای خودتان ریختید و جدول زمانبندیتان بچسبید. شما میتوانید نامههای الکترونیکیتان را حتی توی تاکسی یا مترو هم چک کنید، بنابراین پیشنهاد من به شما این است که وقتی پشت میز کارتان نشستید، حتی تلفن شخصی خود را هم خاموش کنید تا حواستان را پرت نکند.

3. تا آنجا که میتوانید، از همه چیز یادداشت برداری کنید

همیشه و در هر موقعیتی یک قلم و کاغذ کنار دستتان باشد. ممکن است خیلی ناگهانی یک ایده عالی به ذهنتان برسد که اگر آن را همان موقع یادداشت نکنید، ممکن است خیلی راحت فراموش شود و اصلا معلوم نیست دوباره کی چنین ایده درخشانی به ذهنتان خطور کند.

4. یک لیست از وظایف مهمی که برعهده دارید، تهیه کنید

هر روز چند دقیقه از وقت خود را به تهیه فهرستی از وظایف مهمی که بر عهده دارید، اختصاص دهید؛ سه یا پنج کار مهمی را که باید در آن روز انجام شود، یادداشت کنید. نوشتن کارهایی که پیش رو دارید، انجام آنها را برای شما ساده تر می کند. از طرف دیگر در پایان روز خیالتان راحت است که کارهای مهمی را که باید انجام میدادید، پیگیری کردید.

5. از برنامه ریزی بهترین استفاده را بکنید

هرکسی در یک زمان مشخص در طول روز کارایی بالاتری دارد. خبر خوب برای کارآفرینها و کسانی که در فضای استارتآپ کار میکنند، این است که برنامهشان تا حدود زیادی به خودشان بستگی دارد و درنتیجه میتوانند با انعطافپذیری بیشتری جلو بروند. پیشنهاد میکنم مهمترین کارهای خود را زمانی انجام دهید که سرحالتر و پرانرژیتر هستید، چون قرار است از بهترین لحظههای روز، بیشترین استفادهها را ببرید.

6. به نیازهای فیزیکی خود توجه کنید

بدن انسان بهصورت کاملا منظم و مشخص کار میکند. معمولا بعد از یک بازه زمانی 90 تا 120 دقیقهای، بدن شما سیگنالهایی را به مغز ارسال میکند که شامل احساس گرسنگی، تشنگی یا خستگی است و باید به این سیگنالها توجه کنید تا از نظر فیزیولوژیکی بتوانید بهخوبی به کار خود ادامه بدهید. بهتر است بعد از هر 90 دقیقه کار، به خودتان 15 دقیقه استراحت بدهید تا انرژی دوباره در بدن و ذهنتان سرازیر شود.

7. همزمان چند کار را با هم انجام ندهید

باور غلطی که در این زمینه وجود دارد، این است که وقتی چند کار را با هم انجام میدهید، دستاورد بیشتری هم نصیبتان میشود، اما واقعیت با آنچه در ذهن شماست، کاملا متفاوت است. انجام همزمان چند کار تمرکز شما را کاهش میدهد و نمیتوانید وظیفه اصلی خود را بهخوبی انجام دهید. به شما پیشنهاد میکنم با تنظیم وقت، در هر زمان فقط روی یک موضوع تمرکز و کار کنید