یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در آینده‌ نزدیک، خودروهایی با منبع توان باتری از خودروهای فسیلی کنونی ارزان‌تر خواهند شد و صرفه‌جویی‌های فراوانی را برای رانندگان به ارمغان می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این تحقیق، که در مؤسسه‌ «بلومبرگ نیو انرژی فایننس» انجام گرفته، نشان می‌دهد که با کاهش قیمت باتری، تا سال 2025 در آمریکا و اروپا، خودروهای برقی از خودروهای رایج کنونی قیمت کمتری خواهند داشت. طبق یافته‌های این تحقیق، باتری‌ها که در حال حاضر حدود نیمی از هزینه‌ی خودروهای برقی را در برمی‌گیرند، بین سال‌های 2016 تا 2030 با حدود 77% کاهش قیمت مواجه خواهند شد. کالین مکراگر، تحلیلگر این مؤسسه‌ی تحقیقاتی بیان می کند: با ادامه ی روند کاهش قیمت باتری‌ها و نزدیک شدن قیمت خودروهای برقی به خودروهای بنزینی، مردم در آینده از میان این دو مسلما خودروی برقی را انتخاب خواهند کرد.

در همین راستا، شرکت خودروسازی رنو، که ساخت خودروی برقی Zoe را در کارنامه خود دارد، پیش‌بینی کرده است که در اوایل دهه‌ 2020، هزینه‌ی کلی تمام شده‌ خودروهای برقی با خودروهای فسیلی برابر خواهد شد. ژیل نورماند، قائم مقام این شرکت در بخش خودروهای برقی می‌افزاید: ما در این حوزه با دو روند مواجه هستیم نخست این که، به دلیل پیشرفت‌ در فناوری باعث کاهش قیمت خودروهای برقی خواهد شد و دوم این که، با اعمال سیاست‌ها و ضوابط محیط‌زیستی هزینه‌ استفاده از خودروهای فسیلی افزایش خواهد یافت. ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی نیز در این راستا گام هایی را برداشته است تا استفاده از خودروهایی برقی در کشور توسعه یابد.