فرآیند اخذ گواهینامه‌های سازمانی و استانداردسازی محصولات هوایی تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی در سال 96 با حضور دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و نمایندگان 40 شرکت دانش‌بنیان هوایی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اولین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی در سال 96 با حضور دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و نمایندگانی از 40 شرکت دانش‌بنیان هوایی با موضوع بررسی مسیر راهبردی توسعه بازار و سطح توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر ادامه این نشست ها، گفت: ماده 43 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوافضا باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

در ادامه این نشست، موضوعاتی از قبیل ضرورت ایجاد بستر مناسب به منظور ایجاد سرمایه‌گذاری مطمئن در صنعت هوایی، حضور شرکت‌های دانش‎بنیان هوایی در کارگروه‌های تخصصی ستاد هوایی و تسهیل فرایند اخذ گواهینامه‌های سازمانی و استانداردسازی محصولات هوایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین جلوگیری از واردات محصولات تولیدی به‌منظور تقویت تولید داخل، اهمیت برطرف نمودن موانع تبادلات ارزی و ارزش افزوده بخش دانش‌بنیان در صنعت هوایی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست هم اندیشی مطرح شد.