فراخوان دریافت طرح‌ها و اختراعات فستیوال نوآوری‌های صنعت سنگ که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اعلام شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز فن‌بازار ملی‌ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، با همکاری شرکت فرابورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پس از برگزاری شش فستیوال در صنعت لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، صنعت موادغذایی و صنعت پلاستیک وپلیمر که به ترتیب در دی‌ماه 94، شهریور، دی و اسفند ماه 95 و خردادماه 96 با استقبال گسترده صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شد در نظر دارد اولین فستیوال بازار دارایی فکری را در حوزه نوآوری‌های صنعت سنگ، در اوایل شهریور سال جاری برگزار کند.

این فستیوال تخصصی به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌های صنعت سنگ از طریق معامله/ جذب سرمایه‌گذار در بازار دارایی فکری و با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صنعت سنگ برگزار می‌شود.

 اختراعات حائز شرایط، پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رو در رو فراهم می‌شود.

 در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.

 

این تسهیلات شامل تکمیل مستندات نوآوری‌ها برای ارائه به سرمایه‌گذاران (ارزیابی فنی اختراع و تهیه BP خلاصه)؛  تسهیلات خرید/ سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران: تسهیلات به میزان 60% قیمت معامله (اعم از خرید قطعی اختراع، لیسانس و یا سرمایه‌گذاری مشترک) و تا سقف 5 میلیارد ریال به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه است.

 
مخترعان و نوآوران حقیقی و حقوقی که تمایل به حضور در این فستیوال را دارند تا بیست وپنجم 25 تیرماه سال جاری مهلت دارند تا طرح‌ها و اختراعات خود را به این رویداد ارسال کنند.

حوزه‌های دریافت طرح شامل روش‌های اکتشاف و استخراج سنگ، کاهش ضایعات سنگ و یا تبدیل آن‌ها به محصولات با ارزش‌افزوده بالا، رزین‌ها و اپوکسی های مقاوم کننده سنگ،، بازیافت گل‌سنگ، بسته‌بندی ، مقاوم‌سازی سنگ از مرحله استخراج تا فرآوری، نازک بریی است.

فستیوال نوآوری‌های سنگ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهریورماه 96 برگزار می‌شود. مهلت ارسال طرح‌ها و اختراعات به این رویداد تا 25 تیرماه سال جاری اعلام شده است.