به گفته مرکز فن بازار ملی ایران که در پارک پردیس معاونت علمی فعالیت دارد، با برگزاری سه فستیوال در تابستان 96، پیش بینی می‌شود نزدیک به 200 نوآوری در زمینه‌های سلامت، صنایع شیمیایی و پلیمر و همچنین سنگ ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: در تابستان سال‌جاری 3 فستیوال در حوزه‌های متنوع صنعتی با هدف معرفی اختراعات و نوآوری‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در 3 نقطه کشور برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 200 نوآوری در این رویدادها عرضه شوند.

قنبرپور با اعلام این خبر افزود: یکی از مشکلات نوآوری‌ها و اختراعات، نبود بستر مطمئن و آزاد برای عرضه است که این امر با ایجاد بازار دارایی فکری تسهیل شده و فستیوال‌ها نیز به عرضه اختراعات برتر کمک بزرگی می‌کند. از طرف دیگر، سرمایه گذاران و صنایعی که به دنبال نوآوری‌های جدید هستند می‌توانند در این رویدادها حضور پیدا کنند و از نزدیک با صاحبین ایده‌ها و نوآوران آشنا شده و به مذاکره بپردازند.

وی به ضرورت ورود سرمایه به فضای نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: نقدینگی زیادی در کشور نزد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و با توجه به رکود در بخش‌هایی که سابقاً رونق اقتصادی آنها زیاد بود، این حجم نقدینگی می‌تواند در نوآوری‌ها و اختراعات سرمایه‌گذاری شود و در صورت حصول نتیجه، از ارزش افزوده و نتیجه بهتری هم برای جامعه برخوردار خواهد بود.

قنبرپور ادامه داد: تا کنون هفت فستیوال معارفه نوآوری برگزار شده است که پنج فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم‌خانگی، صنعت مواد غذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و دو فستیوال در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بوده است. انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال و در جریان بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوالهای تخصصی بوده است.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سه فستیوال در تابستان 96 برگزار می‌شود که فستیوال تخصصی صنعت سنگ در مردادماه در تهران، فستیوال صنایع شیمیایی و پلیمر در کرمانشاه و فستیوال نوآوری‌های حوزه سلامت نیز در شهر کرمان خواهند بود.