نخستین کارگاه توجیهی مربیگری هواپیمای مدل جهت فعالیت در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی توسط ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کارگزار باشگاه هوافضای جوان ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، با توجه به تفاهم نامه مشترک  تجهیز پژوهش سرای دانش آموزی، اولین کارگاه توجیهی مربیگری هواپیمای مدل را برگزار کرد.

اولین کارگاه توجیهی رایگان مربیگری ویژه فارغ التحصیلان رشته هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی مرتبط با هدف ترویج و فرهنگ سازی صنایع هوایی و هوانوردی در حوزه آموزش، ساخت و پرواز هواپیمای مدل، برگزار شد.

همچنین ایجاد اشتغال در مجتمع دانش بنیان خلاقیت برتر از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.
در این کارگاه، سجاد راستی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان خلاقیت برتر، در خصوص شرایط تفاهم نامه و ایجاد بستر جهت جذب و آموزش مربیان و ساختار های اجرای این تفاهم نامه توضیحاتی ارائه کرد.
در بخش دیگر این کارگاه، مهدی نوروزی، مدیر کارگروه هوافضای خلاقیت برتر، در خصوص روند آموزش مربیان و ساختار و دپارتمان آموزشی که مربیان باید بدانند توضیح داد.

تفاهم نامه ایجاد و تجهیز شبکه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بین ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان  هوایی و هوانوردی معاونت علمی، وزارت آموزش و پرورش، صندوق کارآفرینی امید نهاد ریاست جمهوری و شرکت دانش بنیان خلاقیت برتر در راستای تسهیل دسترسی دانش آموزان کل کشور به آموزش یکپارچه مرتبط با علم هوافضا در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.