فناوران داخلی برای نخستین بار در نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک مونیخ (LASER WORLD OF PHOTONICS) در تاریخ 5 تا 8 تیرماه  به ارائه دست آوردهای فناورانه نوری و فوتونیک می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نمایشگاه دو سالانه فوتونیک و لیزر مونیخ آلمان بزرگترین رویداد تجاری و اقتصادی حوزه لیزر و فوتونیک است که در آن شرکت های پیشگام و توانمند این فناوری از سراسر دنیا به ارائه دستاوردها، محصولات و توانمندی های خود می پردازند. با برنامه ریزی و حمایت های ستاد توسعه فناوری لیزر،فوتونیک و ساختارهای میکرونی، در این دوره از نمایشگاه برای اولین بار کشور ایران بعنوان یکی از شرکت کنندگان حضور دارد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک مونیخ (Laser World Of Photonics) نمایشگاهی مهم و تجاری در زمینه صنعت فوتونیک و لیزر به شمار می آید. همراه با کنگرهWorld of Photonics ، این نمایشگاه صنعت، علم و تحقیقات را به هم پیوند می دهد و بهره وری و پیشرفت مداوم تکنولوژی های نوری را ارتقا می بخشد.  Laser World of Photonicsتنها نمایشگاهی است که گستره کاملی از راهکارهای فوتونی و تکنولوژی های نوری را به نمایش می گذارد. 

از قطعات تا سیستم ها و از برنامه های کاربردی بهم پیوسته تا خدمات، نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک مونیخ، تمامی شاخه های ارزشمند را در بر می گیرد و تولیدکنندگان جهانی و مشتریان را جهت رفع نیازهایشان گرد هم جمع می کند. هر دو سال، تصمیم گیرندگان و پیشروان کلیدی این صنعت جهت ملاقات در مهمترین مکان تجاری این صنعت، به مونیخ می آیند. 

این نمایشگاه دیدگاه کاملی از تمامی موضوعات وابسته به تکنولوژی های نوری و فوتونیک را در اختیار شرکت کنندگانی از بیش از 70 کشور دنیا قرار می دهد.

موضوعات نمایشگاه 

لیزرها و اپتوالکترونیک:  برنامه های کاربردی برای فوتونیک، در این نمایشگاه نامحدود می باشد. یافتن شاخه ای از صنعت که از این تکنولوژی نوآوری شده بهره نبرد، مشکل است. با ایجاد استفاده بهینه از این پتانسیل عظیم، تکنولوژی لیزر راهکارهای جدیدی را در زمینه اپتوالکترونیک مثل نرم افزارها، کنترل لیزر و پردازش اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

تکنولوژی تولید برای اپتیک و ابزارهای نوری: فوتونیک، یک صنعت رو به رشد سریع است. محصولات فوتونی و ابزارهای نوری بیشتر و بیشتر به فروش می رسند و تولیدشان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین دلیل است که تکنولوژی های تولیدی پیچیده بطور فزاینده ای برای بخش اپتیک مورد نیاز هستند.

سنسورها، تست و اندازه گیری، و سیستم های اندازه گیری نوری: تکنیک های اندازه گیری مرسوم با گذشت زمان غیرمتداول و قدیمی می شوند و به اندازه کافی صحیح نیستند. سنسورهای نوری و ابزارهای اندازه گیری مبتنی بر لیزر و سیستم های اندازه گیری و تست، امروزه ضروری است. آنها سریعتر، دقیقتر، انعطاف پذیرتر بوده و در کاهش مصرف انرژی موثرترند. 

تصویرسازی: کیفیت مورد نیاز امروزی راه های قدیمی را می بندد. نمونه برداری تصادفی کاملاً ناصحیح می باشد. تصویرسازی از طرفی دیگر منجر به نظارت و کنترل مستمر می شود، و به همین دلیل است که آخرین تکنیک های پردازشی تصویری شامل لیزرها مورد استفاده قرار می گیرند.  

لیزرها و سیستم های لیزری برای مهندسی تولید: مواد جدید و کیفیت بالاتر مورد نیاز، با وجود تکنولوژی لیزر به راحتی تأمین می شوند. محصولات تولیدی مبتنی بر تکنولوژی لیزر، به معنای صحت و دقت بیشتر، سرعت تولید بالاتر، بهره وری مفید و کاهش استفاده از مواد و ترکیبات است.

تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات اپتیکی: حجم اطلاعات امروزه رو به افزایش می باشد و این اطلاعات همچنین باید پردازش و ذخیره شوند. فوتون، سریع ترین ذره¬ی نورمی تواند اطلاعات را تصویرسازی، مخابره و ذخیره سازد. 

مهندسی پزشکی و بیوفوتونیک

انرژی و روشن سازی: بحث انرژی روز به روز به اهمیتش افزوده می شود. ما بطور ثابت و مداوم به انرژی بیشتری نیاز پیدا خواهیم کرد اما این بدان دلیل نیست که محیط هم این نیاز را برآورده خواهد کرد. راه حل نور و فوتونیک می باشد. نور در تولید، ذخیره و صرفه جوئی در انرژی نقش مهمی دارد و کمک کننده می باشد.

امنیت: امنیت همواره اهمیت داشته و از هر عامل دیگری مهمتر می باشد. فوتونیک تأثیری اساسی در تکنولوژی مدرن امنیتی دارد و فراتر از دوربین ها جهت نظارت و کنترل پیش می رود. زمینه پهناوری از علم فوتونیک را در نمایشگاه LASER World of PHOTONICS تجربه کنید.