دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بیشترین فعالیت‌های هوایی و بالاترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوایی در دو استان تهران و اصفهان متمرکز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  منوچهر منطقی در خصوص تمرکز فعالیت‌های هوایی در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این صنعت و همچنین زیرساخت‌های موجود، دو شهر تهران و اصفهان به عنوان دو هاب بزرگ و اصلی صنعت هوایی و هوانوردی کشور تعیین شده است که بیشترین فعالیت شرکت‌های هوایی را در خود جای داده‌اند.  

وی افزود: در کنار این دو قطب اصلی، برخی فعالیت‌ها نیز در شهرهای آذربایجان شرقی، قم، فارس، همدان،  یزد، گیلان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، بوشهر، مرکزی، هرمزگان و مازندران انجام می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، به گفته منطقی، هاب از جمله تجهیزات سخت‌افزاری است که از آن به منظور برپاسازی شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. گرچه در اکثر شبکه‌هایی که امروزه ایجاد می‌شود، از سوئیچ در مقابل هاب استفاده می شود؛ ولی ما همچنان شاهد استفاده از این نوع تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه‌های متعددی هستیم.