با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان «نوآوردگاه کسب و کار فناورانه» 10 تا 13 مردادماه 96 در کرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «نوآوردگاه کسب و کار فناورانه» کردستان یک رویداد آموزشی بسیار اثربخش در زمینه تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان مبتنی بر بازی سازی فرآیند توسعه کسب و کارهای نوپا است که در تاریخ 10 تا 13 مردادماه 96برگزار می‌شود و در آن شرکت‌کنندگان با چالش‌های مختلفی که در واقعیت برای توسعه و تجاری سازی یک محصول جدید فناورانه با آن مواجه خواهند شد، آشنا می‌شوند.

شرکت کنندگان در یک فرآیند کارگاه بازی آموزشی با این چالش‌ها مواجه شده و برای عبور از آن‌ها استراتژی خود را تنظیم می کنند. در این بازی، در یک محیط پویا و با نشاط در قالب یک بازی عملی، تیم تشکیل می شود و افراد شرکت خود را ثبت می کنند، کسب و کار خود را تعریف کرده و برای آن برنامه ریزی و هزینه خواهند کرد. همچنین می توانند در این مسیر با کارآفرینان موفق مشورت کرده و از مربیان متخصص و باتجربه کمک بگیرند، گواهی دانش بنیانی اخذ کنند، برای توسعه کسب و کار خود وام بگیرد و با سرمایه گذاران سرشناس مذاکره کنند.

تیم های برتر که بتوانند در این رویداد سرمایه‌گذار جذب کنند با دریافت جایزه نقدی و تسهیلات بلند مدت امکان معرفی به مراکز شتابدهی و مراکز حمایتی را دارند تا درآنجا با استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی پیشرفته، خدمات آموزشی و مربیان کارآزموده، به رویای خود تحقق ببخشند.

نوآردگاه برای چه کسانی مناسب است؟

نوآوردگاه محل مناسبی برای دانشجویان، محققان و فناوران خصوصا در رشته های High-tech (فنی) از قبیل: فناوری نانو، فناوری زیستی، علوم شناختی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، مکانیک، MEMS/NEMS و غیره. دانشجویان رشته های مدیریتی و اقتصادی نظیر MBA، مدیریت صنعتی، مدیریت فناوری، ;کارآفرینی، مهندسی صنایع، مدیریت مالی، مهندسی مالی و سایر رشته های مرتبط است.

سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی و تامین سرمایه به منظور آشنایی با فرصت ها و پتانیسل های سرمایه گذاری در حوزه فناوری، علاقه‌مندان به کارآفرینی و توسعه کسب و کار فناورانه دیگر افرادی هستند که نوآوردگاه برای آنها مناسب خواهد بود.

 مزایای حضور در نوآوردگاه

این محیط بهترین فرصت برای صاحبان ایده جهت توسعه کسب‌وکار نوپای خود و جذب سرمایه، رصد تیم‌های شرکت‌کننده توسط سرمایه‌گذاران خصوصی بزرگ و فعال کشور و امکان جذب شرکت‌کنندگان توسط این سرمایه‌گذاران، کمک به افزایش ارتباطات و تشکیل تیم برای صاحبان ایده‌های نوآورانه، استفاده از تجربیات مربیان مجرب و باسابقه در حوزه توسعه محصول و کسب‌وکارهای نوپای فناورانه است.

در این رویداد آموزش مبانی توسعه یک کسب‌وکار به‌ صورت عملی با رویکرد Gamification، حضور در کارگاه‌های آموزشی، راهنمایی و مشاوره در تهیه مدل کسب‌وکار، آشنایی با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به کسب‌وکار و ایده‌های فناورانه، آشنایی با مهارت‌های مورد نیاز جهت کارآفرینی در حوزه فناوری صورت می‌گیرد.
   
«نوآوردگاه کسب و کار فناورانه»  10 الی 13 مرداد ماه 1396 از ساعت 8 صبح الی 17 بعد از ظهر با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت دانش‌بنیان «شزان» در پارک علم و فناوری کردستان واقع در سنندج، بهاران، میدان قانع، بلوار بوعلی، نبش کوچه سوم برگزار می‌شوذد.