با حمایت ستاد توسعه توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی برای اولین بار پرچم ایران در مهمترین رویداد لیزر و فوتونیک جهان در شهر مونیخ آلمان برافراشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نمایشگاه دو سالانه فوتونیک و لیزر مونیخ آلمان بزرگترین رویداد تجاری و اقتصادی حوزه لیزر و فوتونیک است که در آن شرکت های پیشگام و توانمند این فناوری از سراسر دنیا به ارایه دستاوردها محصولات و توانمندی های خود میپردازند، با برنامه ریزی ها و حمایت های ستاد توسعه فناوری لیزر،فوتونیک و ساختارهای میکرونی، در این دوره از نمایشگاه برای اولین بار کشور ایران بعنوان یکی از شرکت کنندگان حضور داشت.

فناوران حوزه لیزر و فتونیک کشور برای نخستین بار در نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک مونیخ (LASER WORLD OF PHOTONICS ) به ارائه دست‌آوردهای فناورانه اپتیک و فوتونیک ایران پرداختند.

موضوعات نمایشگاه لیزر و اپتوالکترونیک، تکنولوژی تولید قطعات اپتیکی و ابزارهای نوری، سنسورها، تست، اندازه‌گیری و سیستمهای اندازه‌گیری نوری و تصویرسازی و نمایشگرها، کاربرد سامانه های لیزری در مهندسی تولید، تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات اپتیکی و تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات اپتیکی همچنین مهندسی پزشکی و بیوفوتونیک و در نهایت  انرژی و تامین روشنایی و امنیت از موضوعات اصلی نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک مونیخ (LASER WORLD OF PHOTONICS ) بود.

بر اساس این گزارش، شرکت COHERENT  به عنوان یکی از چهار شرکت فعال در زمینه لیزر که سالانه بیش از یک میلیارد دلار سود دارد در این نمایشگاه حضور داشت، همچنین شرکت COHERNT محصولات خود را در حوزه فناوریهای تصویربرداری، چاپگر، صنایع نیمرسانا، بیوتکنولوژی و  پزشکی،سنسورها،فوتوولتاییک،ابزار دقیق و ... ارایه کرده است.