در ایران هنوز مردم فرق بازاریابی، فروش و ویزیتوری را نمی‌دانند، برند را با لوگو اشتباه می‌گیرند، جایگاه‌یابی برای اغلب مردم معنی خاصی ندارد!

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در ایران هنوز مردم فرق بازاریابی، فروش و ویزیتوری را نمی‌دانند، برند را با لوگو اشتباه می‌گیرند، جایگاه‌یابی برای اغلب مردم معنی خاصی ندارد!

شعارهایی زیر لوگو‌ها نقش بسته‌اند که نوشته‌ی زیبای یک شاعر است و هیچ تحقیق و علمی در پشت شعار وجود ندارد!

هر روز بیلبوردهایی آویخته می‌شوند که به نیمه برند‌ها هم چوب حراج زده‌اند! برند سازان و اهالی فن در صنعتی مشغول برندسازی هستند که در آینده نزدیک سقوط خواهد کرد!

برندهای خارجی به راحتی بازار داخلی را از دست محصولات داخلی خارج می‌کنند! شرکت‌های داخلی می‌گویند: وقتی پولدار شدم، برندسازی را شروع خواهم کرد! در صورتی که باید برندسازی کرد تابه موفقیت رسید. می‌توان با شمردن برندهای هر کشور، میزان پیشرفته بودنش را تشخیص داد! کشورهای جهان سومی #برند_جهانی ندارند!

راهکار عمده این مسائل، توجه به #رندسازی است.