ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در راستای توسـعه هدفمند همکاری‌ها و تعاملات علمی، فناورانه و نوآورانه منطقه‌ای و بین‌المللی، پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان را در نمایشگاه MAKS2017 برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است که بر اساس ماموریت خود در راستای توسـعه صادرات و همکاری‌ها و تعاملات علمی، فناورانه و نوآورانه منطقه‌ای و بین‌المللی و حضور موثر در مجامع جهانی با حمایت معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و از طریق کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری اقدام به برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در نمایشگاه MAKS2017 کرده است.

این پاویون با هدف حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین معرفی محصولات و خدمات دانش‌بنیان در جهت توسعه بازار و افزایش صادرات برپا می شود.

نمایشگاه MAKS روسیه از سال 1992 به صورت دو سالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی این نمایشگاه بزرگترین سمپوزیوم بین طراح‌های روسیه و دیگرکشورها برای تبادل تجربیات است که امسال در تاریخ 18 تا 23 جولای سال 2017 برابر با 27 تیرماه تا 1 مردادماه 1396 در شهر ژوکوسکی روسیه برگزار خواهد شد.

در دوره پیشین این نمایشگاه، با حضور ستاد هوایی در نمایشگاه ماکس 2015 روسیه، رصد توانمندی‌ها و مذاکره شرکت‌های حاضر و همچنین مذاکره با بازدیدکنندگان، در بخش‌های مختلف صنعت هوایی منجر به حصول توافقات و دستاوردهایی شد.

مهم ترین مذاکرات در دوره قبل این نمایشگاه شامل اورهال هواپیما و بالگرد، تجهیزات فرودگاهی، تامین قطعات و تجهیزات، تعمیر، نگهداری و نوسازی و همکاری های بین‌المللی در حوزه مراکز آزمایشگاهی تخصصی هوایی، تحقیق و توسعه می شود.

زمینه های همکاری در پروژه های هوایی با شرکتهای غربی در نمایشگاه MAKS نیز فراهم شد که از جمله آنها می توان به مذاکره در بخش قطعات و اورهال هواپیما، تبدیل کاربری هواپیما نظیر آمبولانس‌های هوایی، استانداردسازی کارگاه‌های خطوط هوایی و ایجاد مرکز مشترک تعمیر، نگهداری و نوسازی و تامین تجهیزات و قطعات استاندارد و همچنین ماشین آلات جدید اشاره کرد.

در نمایشگاه بین‌‌المللی هوافضای ماکس 2017 بیش از 15 شرکت دانش بنیان در پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند یافت.