تقریبا یک ماهی است که صنعت فین‌تک دنیا از رونمایی سرویس جدید آمازون به نام «Amazon Go» شوکه است؛ سرویس جدیدی که قاعده بازی را برهم زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،تاکنون بحث‌ها سر این بود که پرداخت در محل فروش از طریق کدام ابزار پرداختی صورت گیرد ولی سؤالی که آمازون با محصول جدیدش مطرح کرده، این است که اصلاً چه کسی گفته که باید در محل فروش پرداختی انجام شود؟
 
'آمازون گو' درواقع یک فروشگاه فیزیکی است که فرد با داشتن اپلیکیشن آمازون گو  روی تلفن همراهش، می‌تواند به این فروشگاه وارد شود و بعد از ورود هر چه می‌خواهد برمی‌دارد و بدون اینکه کسی چک کند او چه چیزی برداشته، از فروشگاه خارج می‌شود؛ بدون اینکه رسیدی در کار باشد یا کارتی بکشد!
 
آمازون می‌گوید این فروشگاه به پیشرفته‌ ترین تکنولوژی‌های تجربه خرید مجهز است و خریداران با نصب اپلیکیشن Amazon Go در هنگام ورود به‌طور خودکار وارد حساب آمازون‌ شان می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و همچنین سنسور فیوژن جنس برداشته شده به‌طور خودکار در سبد فرد خریدار قرار می‌گیرد و سپس هزینه آن از روی کارت اعتباری تعریف‌شده کم می‌شود. در زمان ترک فروشگاه نیز صورتحساب مجازی به موبایل مشتری ارسال می‌شود.در فیلمی که آمازون از این فروشگاه منتشر کرده شاهد آن هستیم که خریداران اجناس را از روی قفسه برمی‌دارند و داخل کیف خود می‌گذارند؛ چیزی که در فروشگاه‌های امروزی ممنوع است.

البته این سرویس فعلاً در مرحله پایلوت فقط برای کارکنان آمازون در یک فروشگاه در شهر سیاتل، مقر اصلی آمازون راه‌اندازی شده ‌و قرار است از اوایل سال ۲۰۱۷ برای عموم‌ نیز افتتاح شود.آمازون ادعا کرده است که حدود چهار سال روی این ایده کار کرده که صف و صندوق را از فروشگاه‌ها حذف کند تا مردم بتوانند تجربه خرید بهتری با استفاده از یادگیری ماشینی داشته باشند...