شرکت خودروسازی آئودی از نسل جدید A8 نیمه خودران خود با سطح 3 خودران بودن رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پس از افشای سیستم پارک خودکار آئودی A8 در آخرین سری فیلم مرد عنکبوتی، بالاخره مدل جدید سدان لوکس آئودی A8 با تمام فناوری‌های با شکوه خود رونمایی شد.

نسل جدید و نیمه خودران A8 دارای سیستم تعلیق فعال الکترونیکی، موتور هیبریدی و سیستم جدید سرگرمی است.

سیستم ترافیک پایلوت مبتنی بر هوش مصنوعی خودرو را در حالی که در راه‌بندان بزرگراه‌ها گیر افتاده است، بدون نیاز به دخالت راننده به صورت خودکار هدایت می‌کند.


این سیستم شتاب گیری، فرمان پذیری، ترمز و شروع به حرکت بعد از توقف کامل را زیر نظر و تحت مراقبت دارد و می‌تواند بدون دخالت راننده تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت خودرو را کنترل کند.

آئودی خاطرنشان کرد که رانندگان می‌توانند بنا به قوانین کشورشان حتی دست خود را از روی فرمان برداشته و به دیگر فعالیت‌هایشان بپردازند. البته این به معنی نیست که راننده می‌تواند به طور کامل حواس خود را از رانندگی پرت کند یا مثلا پشت فرمان چرت بزند.

استفاده از توانایی‌های A8 منوط به قوانین هر کشور است و بسته به میزان آزادی قوانین در هر کشور، قابلیت‌های این خودرو قابل افزایش است.

سیستم نیمه خودران جدید آئودی توسط گروه تازه تاسیس هوش مصنوعی این شرکت طراحی شده است و به زودی روی همه خودروهای جدید این شرکت نصب خواهد شد.


 آئودی A8 جدید روی پلتفرم تعلیق فعال 48 ولتی الکترومکانیکی سوار است. این خودرو  با استفاده از دوربین جلو در هر ثانیه 18 مرتبه جاده را اسکن می‌کند تا پیش‌بینی کند که سیستم تعلیق چگونه باید عمل کند.

در رابطه با تعلیق هوا، سیستم باید یک سواری نرمتر ارائه دهد، چرا که هر تایر با موتور الکتریکی خود کنترل می‌شود که حین حرکت متناسب با چاله‌ها، موانع یا توقف‌های سخت تنظیم می‌شود.

سیستم تعلیق جدید این خودرو به همراه سیستم AWD ارائه شده و به گفته شرکت سازنده، در عین افزایش ثبات خودرو حس اسپرت بودن را القا می‌کند.

پیشرانه هیبریدی آئودی ترکیبی از یک ژنراتور متصل به میل لنگ است که توسط یک باتری لیتیوم یونی تقویت می‌شود.

یک سیستم سرگرمی جدید نیز روی این مدل نصب شده است. این جدیدترین نسل سیستم سرگرمی آئودی است که شامل واکنش‌های لمسی و سیستم نمایش چندگانه است.

ماساژدهنده پا و کمر موجب هرچه بیشتر لوکس شدن این خودرو شده است.