مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از برگزاری بزرگترین رویداد کارافرینی دانشگاه پیام نور با عنوان رویداد کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال، در شهریورماه سال جاری خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به اهمیت فناوری های دیجیتال درتوسعه کارآفرینی دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی گفت: امروزه محصولات دیجیتال کارآمد دارای دو بخش اساسی شامل محتوای علمی و مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند و حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر دو بخش اساسی است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، حضور موثر در تولید محتوای دیجیتال را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: این رویداد فرصتی است تا تیم‌های شرکت کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی، نسبت به تولید محتوای دیجیتال که با موضوعات فرهنگی- اجتماعی زیست‌محیطی، سلامت و... در حوزه‌هایی چون بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می شود، اقدام کنند.

کرمی ادامه داد: حوزه فرهنگی- اجتماعی شامل آموزش، هنرومعماری، گردشگری است همچنین حوزه زیست‌محیطی مشتمل بر شهرسبز، حمل و نقل، صرفه جویی در انرژی و بخش سلامت زیرمجموعه‌های معنوی و اجتماعی، جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم را شامل می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه پیام نور با ظرفیت بیش از هفتصد هزار دانشجو را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که  در پایان رویداد، ایده ها و طرح های تیم های شرکت کننده در دو محور فناوری و بازار، توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: گروه‌های برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری معاونت علمی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

شایسته یادآوری است که این سومین دوره از برنامه های ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است که در حوزه تولید محتوای اقدام و اجرایی می شود ، پیش از این ماراتن تولید محتای دیجیتال رسانه و نیز قرآنی برگزار شده بود . 

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای ثبت نام در این رویداد با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی، در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، می توانند به آدرس های www.farhang.isti.ir و http://idea.pnu.ac.ir مراجعه کنند.