با فراهم شدن امکان سفر به خارج از جو زمین برای تمامی علاقه‌مندان، نیازهای جدیدی چون فراگیری آموزش‌های لازم برای تحمل شرایط سخت در فضا به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به ضرورت فراگیری آموزش های لازم برای تحمل شرایط سخت در فضا، Blue Abyss ، اولین مرکز آموزش فضانوردی تجاری تا سال 2019، افتتاح می شود.

ساخت مرکز Blue Abyss که شامل امکاناتی مختلف جهت آماده‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی برای سفر به فضا می‌شود، حدودا 150 میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ بخش سانتریفیوژ این مرکز قادر است شتاب‌ گرانش محسوس در فضا را شبیه‌سازی کند و پروازهای پارابولیک یا گرانش صفر در نظر گرفته شده هم بی‌وزنی موجود در خارج از جو زمین را بازسازی می‌کنند. همچنین، متخصصان فیزیولوژی با حضور در مراحل آموزش از سلامت افراد و انجام درست تمرینات مطمئن می‌شوند و داوطلبان را از تاثیرات شرایط محیطی فضا بر روی بدن انسان، مطلع می‌کنند.

از طرف دیگر، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای جهان با عمق 50 متر در Blue Abyss ساخته خواهد شد که با فراهم بودن امکان تغییر شرایط موجود در آن، کمپانی‌های سازنده‌ی وسایل اکتشافات اقیانوسی و سایر شرکت‌ها فعال در حوزه‌های مرتبط قادر خواهند بود تجهیزات خود را در عمق و فشار مطلوب آزمایش کرده و اشخاص هم می‌توانند خود را برای شرایط دشوار موجود در فضا یا روی زمین، آماده کنند.