با برگزاری نشست سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر کشورهای عضو سازمان دی-هشت در تهران برگزار می‌شود کشورهای اسلامی در حوزه نوآوری‌ها سرمایه گذاری جسورانه خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت: شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت از سال 1391 با اخذ مجوز فعالیت خود در سومین نشست وزرای صنعت کشورهای دی هشت تاکنون فعالیت‌های متعددی را برای افزایش همکاری‌های فناوری کشورهای عضو سازمان دی-هشت آغاز کرده است. دبیرخانه این شبکه مسئولیت ایجاد بستر مناسب همکاری میان فناوران کشورهای عضو را برعهده دارد و هر سال نشست‌های متعددی را با موضوعات مختلف در حوزه فناوری برگزار می‌کند.

وی افزود: یکی از موضوعات روز دنیای نوآوری، سرمایه‌گذاری جسورانه در نوآوری‌ها است که نهادهای این حوزه با عنوان سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر (Venture Capital) به سرعت در کشورهای اسلامی در حال ایجاد و رشد است. از این رو، دبیرخانه این شبکه برگزاری اولین نشست از مجموعه نشست­های سرمایه‌ گذاری فناوری دی-هشت (Technology Investment Meetings) را با موضوع «سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر» در مهرماه سالجاری (اکتبر 2017) برگزار خواهد کرد.

صفاری‌نیا درخصوص اهداف اصلی این نشست گفت: آشنایی صندوق‌‌های مخاطره‌پذیر کشورهای اسلامی با یکدیگر، انتقال تجربیات، بررسی مدل‌های روز سرمایه گذاری در نوآوری‌ها و مدیریت سرمایه­پذیران در صندوق‌های مخاطره‌پذیر از محورهای اصلی است و انتظار داریم توافق درخصوص سرمایه گذاری مشترک، یکی از خروجی­های این نشست باشد.

وی همچنین افزود: در نظر داریم با دستاوردهای مورد انتظار از این نشست، بتوانیم نشست‌های سال‌های آینده این رویداد را با حضور شرکت‌های نوآور نوپا و سرمایه‌گذاران فعال از کشورهای عضو برگزار کنیم و فضای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نوآوری را در بین کشورهای مسلمان ایجاد کنیم.