محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و تولید فوم ضد عفونی کننده دست با فناوری نانو شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۳ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، فوم ضدعفونی‌کننده دست است.

با رشد جمعیت جهان و گسترش بیماری‌ها، شمار میکروارگانیسم‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها افزایش می‌یابد و عفونت‌ها از طریق این میکروارگانیسم‌ها نیز اتفاق می‌افتند.

با افزایش آگاهی مردم از مقوله سلامت، بعضی از مردم توجه خود را به آموزش و محافظت خود در برابر عوامل بیماری‌زای مضر جلب کرده‌اند. یون‌های نقره و ترکیبات آن برای طیف وسیعی از باکتری‌ها بسیار کشنده هستند.

آنچنانکه استفاده از نقره در اشکال مختلف روشی رایج برای محافظت در مقابل باکتری‌ها است. اثر ضد باکتریایی نانو نقره و بازدهی آنتی‌باکتریال خوب آن در برابر گونه‌های مختلف باکتری‌ها مشاهده‌شده است.

از این رو پاک کننده دستی که محققان توانستند آن را به تولید برسانند و دارای تاییدیه نانو مقایس است به تولید رسیده و در بازار موجود است.