مغز انسان فوق‎‏العاده است و کارهای بی‌نظیری می‌تواند انجام دهد. اما به همان اندازه می‌تواند ضعیف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، برخی از مهمترین تکنیک‌های موفقیت و کامیابی در کسب و کار عبارتند از:


تکنیک آزادسازی و ذخیره سازی انرژی ذهنی با حذف برخی تصمیمات

تصمیم گیری مثل یک عضله عمل می کند. وقتی در طول روز به دفعات از آن استفاده کنید انرژی خود، برای عملکرد موثر را از دست می دهد و خسته می شود. یکی از بهترین تکنیک هایی که برخی برای کنار آمدن با خستگی ناشی از تصمیم گیری به کار می گیرند، حذف تصمیمات کوچک یا تبدیل آن¬ها به کارهای روتین روزانه است. این کار منابع ذهنی شما را برای تصمیمات پیچیده تر نگه می دارد.

یقه اسکی سیاهی که استیو جابز هر روز برای کار می پوشید را همه می شناسیم. این نوع پوشش نتیجه ساده روتین های روزانه ای است که با هدف کاهش خستگی ناشی از تصمیم گیری انجام می شوند. این امر نشان دهنده آگاهی وی از توانایی محدود انسان در تصمیم گیری های روزانه بوده است. این ذهن را با ذهن کسی که 24 نوع کت و 35 شلوار و 22 پیراهن دارد و باید بین این همه گزینه دست به انتخاب بزند مقایسه کنید! و در نهایت انرژی هدرفته برای چنین تصمیم هایی!

تحلیل راهبردی:

مغز انسان فوق العاده است و کارهای بی نظیری می تواند انجام دهد. اما به همان اندازه می تواند ضعیف شود. بنابراین باید به خوبی از آن استفاده کنیم. مدیریت مصرف انرژی و اختصاص توان مغز به موضوعات و مسایل اصلی تصمیم گیری می تواند در افزایش کارایی مغز و در نهایت مطلوبیت زندگی و کار موثر باشد.

آنچه آموختیم این است که درگیر نکردن خود در تصمیمات ساده روزانه یکی از بهترین تکنیک های افزایش توان تصمیم گیری است.