تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شکست قهرمان سال گذشته مسابقات جهانی ربوکاپ به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سومین روز برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ در کشور ژاپن موفق شد با شکست تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قهرمان سال گذشته این مسابقات در کشور آلمان؛ به جمع چهار تیم برتر این دوره از مسابقات راه پیدا کند. 

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم های ربوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت های مرحله یک چهارم نهایی، تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را در یک دیدار برتر با نتیجه دو بر صفر شکست داده و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه پیدا کند. 

وی افزود: در دو روز ابتدایی این مسابقات، تیم ربات های فوتبالیست سایز کوچک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد با پشت سر گذاشتن تیم هایی از کانادا، ژاپن و ترکیه و تحمل یک شکست در مقابل تیمی از کشور چین به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات در این لیگ راه پیدا کرده و در این دیدار تیمی از ایران را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کند.

 عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ربوکاپ در لیگ ربات های انسان نما در این خصوص اضافه کرد: بیست یکمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ از روز ۵ مرداد ماه سال جاری با حضور تیم های متعددی از دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از کشورهای مختلف دنیا؛ در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی آغاز به کار کرد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پنج تیم در لیگ ربات های شبیه ساز امداد و نجات، امدادگر مجازی، ربات های فوتبالیست سایز کوچک، ربات های انسان نما و ربات های کار شرکت کرده است.

صادق نژاد اضافه کرد: مرحله نهایی این لیگ نیز روز ۸ مرداد ماه در شهر ناگویای ژاپن برگزار می شود.