5 شرکت در حال حاضر به عنوان بازیگران اصلی حوزه BCI شناخته می‌شوند که بیشتر آنها استارت‌آپ‌هایی بودند که طی سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
در حال حاضر 5 شرکت به عنوان بازیگران اصلی حوزه رابط مغز و کامپیتر (BCI) شناخته می‌شوند که قصد دارند با ایجاد ارتباط میان مغز و ماشین فرصت‌های درمانی و همچنین بهبود کارایی را در انسان ایجاد کنند.

نورالینک (Neuralink): این شرکت در سال 2016 توسط ایلان ماسک بنیان‌نهاده شده است تا روی فناوری موسوم به گردنبند نرونی کار کند. این رابط می‌تواند هوش دیجیتال را به همتای زیستی خود متصل کند. هنوز اطلاعات زیادی درباره این فناوری منتشر نشده است.

کرنل (Kernel): این شرکت توسط برایان جانسون تاسیس شده است کسی که در حوزه پرداخت‌های آنلاین فعالیت دارد. این شرکت در ابتدا به دنبال رفع آسیب‌های عصبی در بیماری‌هایی نظیر آلزایمر بود که در نهایت تصمیم به ساخت رابطی قابل کاشت در سر گرفت.

برین کو (Brain Co): این شرکت در ابتدا در یک آپارتمان در نزدیکی دانشگاه هاروارد شکل گرفت. 2 سال بعد اولین محصول این شرکت رونمایی شد ابزاری شبیه به یک هدبند که برای اندازه‌گیری امواج مغزی دانش‌آموزان و بهبود یادگیری آنها طراحی شده بود.

این شرکت در حال حاضر روی فناوری تایپ کار می‌کند تا با ترکیب BCI و هوش مصنوعی بتواند تایپ بی‌نیاز از دست را ارائه کند.

نورایبل (Neurable): واقعیت مجازی به شدت طرفدار پیدا کرده است و شرکت نورایبل نیز برای بهره‌برداری از این فناوری وارد عمل شده است. این شرکت که با سرمایه 2 میلیون دلاری آغاز به کار کرده روی فناوری کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار با استفاده از مغز فعالیت می‌کند فناوری که پتنت آن را نیز به ثبت رسانده است. این شرکت حسگرهای دارای الکترود خشک برای این منظور ساخته است. این فناوری یک روش بی‌سیم غیرتهاجمی است. نورایبل به دنبال فروش لیسانس این فناوری به شرکت‌های تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی است.

اوپن بی‌سی‌آی (Open BCI): این شرکت روی ساخت زیست‌حسگرهای کار می‌کند که دارای نرم‌افزار منبع باز است. بنابراین هر کسی می‌تواند به امواج مغزی دسترسی پیدا کند. از این فناوری افراد و گروه‌های مختلفی از تولیدکنندگان واقعیت مجازی گرفته تا کسانی که به دنبال ایجاد موزیک با استفاده از امواج مغز هستند، می‌توانند استفاده کنند.