با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه دانش بنیان و جذب سرمایه از سوی معاونت علمی امیدواریم که به زودی بورس دانش بنیان در کشور ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار کرد: با توجه به اقدامات مثبت معاونت علمی در راستای ایجاد یک فایل مستقل برای شرکت های دانش بنیان در بورس و حضور چند شرکت دانش بنیان در تابلوی بورس امیدواریم به زودی بورس دانش بنیان برای توسعه شرکت های فعال در این حوزه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: تامین مالی شرکت های دانش بنیان از طریق حضور این شرکت ها در بورس و عرضه سهام آن ها در تابلوی بورس در حال حاضر امکان پذیر شده و یک تابلوی اختصاصی برای sme ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده و با انجام فرآیند های لازم و تدوین آن باید تعداد زیادی شرکت در تابلوی بورس حضور داشته باشد.

دلیری خاطر نشان کرد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان معاونت هزینه 50 درصد ورود شرکتهای دانش بنیان به بورس را پذیرفته تا به توسعه این حوزه کمک کند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی به ورود به بازار سرمایه اشاره کردو گفت:  پس از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بورس یک فایل مستقلی برای موضوع دانش بنیان باز شد و صندق های جسورانه برای حمایت از این شرکت ها تشکیل شدند و در حال حاضر حدود هشت صندوق مجوز دریافت کرده اند.

وی همچنین به موضوع ورود به نهادهای مالی موجود از جمله بانک ها اشاره کرد و گفت: موضوع سرمایه گذاری بانک ها در حوزه دانش بنیان باید اتفاق بیفتد و فرایند جذب طرح و ایجاد مراکز نوآوری و برگزاری استارتاپ ها امکان پذیر شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی افزود: در حال حاضر با بیش از 9 بانک در حال مذاکره هستیم  تا به زودی در این حوزه منابع مالی تامین و رشد چشمگیری را شاهد باشیم.

دلیری تاکید کرد :با توجه به اینکه طرح های دانش بنیان طرح هایی هستند که به صورت مرتب در حال رشد هستند ، بازار آنها قابل تامین خواهد بودوامکان ارتقای محصول و وورد به بازارهای خارجی رو دارند لذا متمایزتر از طرح های سنتی هستند و تجربه خوبی بود.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و بانک سپه منعقد شد تا با بکارگیری ظرفیتهای بازار پول و سرمایه کشور در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان وتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.

همکاری در راهاندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری»؛همکاری در تأسیس و توسعه فعالیت صندوق سرمایهگذاری جسورانه وهمکاری در جهت استفاده از خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه های کاری مرتبط با طرفین تفاهمنامه از جمله خدمات فینتک ها محورهای  اصلی انعقاد این تفاهم نامه هستند.