در یادداشتی به قلم پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آمده است:
رمز ماندگاری انسان در آشفته بازار تخریب گران و مرگ سازان، بی شک آگاه سازی به موقع است. خبرنگار، این سنگ بزرگ را همواره بر دوش دارد و بی توقف، می نویسد و بی ادعا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، متن کامل یادداشت پرویز کرمی مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی بدین شرح است: 


جان نباشد جز خبر در آزمون   ****   هر که را افزون خبر جانش فزون  (مولانا)

                                                                             
تفکر؛ می­سازد، جان می دهد، بالا می برد، جاودانه می کند. تخریب ترور؛ می کشد، جان می گیرد، جدا می سازد، تاریک می کند. تفکر، پناه آدمی است از گزند نابخردی ویرانگر. شگفتا که مدار زمین همچنان بر بنیان سلامتی می گردد و انسان همچنان از بی ملایمتی ها جان سالم به در برده است. رمز ماندگاری انسان در آشفته بازار تخریب گران و مرگ سازان، بی شک آگاه سازی به موقع است. خبرنگار، این سنگ بزرگ را همواره بر دوش دارد و بی توقف، می نویسد و بی ادعا می رود.

17 مرداد، تنها یک یادبود نیست. شهید محمود صارمی، نماینده تفکری است که پایه ترور و ناراستی را دائما به لرزه در می آورند. آنان که می کشند، برای همیشه می میرند. ماندگاران، جان سپردگان راه حقیقت اند.

اما خبرنگاران و رسانه مندان علم و فناوری، خودخواسته از هیاهوی ناخواسته به دورند. از خوبی، خبر خوب می سازند و از کاستی، نقد درست. بی شک فعالان رسانه ای این عرصه، با دشواری ها و خام اندیشی هایی نیز روبرویند. اما آنچه که ما را به سربلندی و پیشرفت سوق می دهد، علم  و فناوری و دانش است و آگاهی. دانشمندان و دانشگاهیان و فناوران و صنعتگران ما از یک سو، خبرنگاران و اصحاب رسانه ای نیز از سوی دیگر، بال­های پرواز ملت ما هستند. هر چه این دو سوی بالاتر بروند، از گزند باران و بوران، دورترند. ساکنان و زحمتکشان زیست بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، بی خبرنگاران، هوای تنفس را کم می آورند و از پا می افتند.

روز خبرنگار، البته تنها روزی نیست که ما خبرنگاران را تکریم می کنیم. با این حال، در این روز عزیز، چشم مان را به نگاه های همیشه جست وجوگر و منتظر این بزرگواران روشن تر می کنیم و همه تلاش هایشان را ویژه تر، ارج می گذاریم و به ایشان صمیمانه تبریک می گویم. امیدوارم دستان ما به دستان یاری گر و آگاهی بخش خبرنگاران، همواره گرم باشد.