13 عنوان کلیپ کوتاه درباره هفته آگاهی از مغز به منظور اطلاع رسانی درباره مغز به عموم مردم در سایت الکترونیکی شبکه سلامت سیما بارگذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  13 عنوان کلیپ کوتاه درباره آگاهی از مغز جهت آگاهی رسانی به عموم مردم در سایت الکترونیکی شبکه سلامت سیما بارگذاری شده است. این کلیپ ها که توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی هر سال به مناسبت هفته آگاهی از مغز در قالب گفت و گو با اساتید و متخصصان علوم شناختی و علوم اعصاب مغز تهیه و تولید می شود. 

همچنین هویت و حافظه ، تاثیر ورزش بر مغز ، حافظه و آلزایمر، بیماری مغزی و روحی، انعطاف پذیری در کودکان ، اضطراب ، افسردگی و وسواس موضوعاتی است که در این کلیپ ها به آن پرداخته شده و بخشی از این کلیپ ها در قالب گفت و گو با بازیگران سینما و تلویزیون ، مدال آوران و قهرمانان کشور در باره مغز و چالش های آنان در این حیطه تهیه و تولید شده است. 

هفته آگاهی از مغز سال‌ها است که در دنیا نامگذاری شده و کشورهای پیشرفته جهان برنامه‌هایی را به همین مناسبت اجرا می‌کنند ودر کشور ما نیز برنامه‌های متنوعی متناسب با سن و با توجه به نیاز اقشار گوناگون جامعه با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا می‌شود.

هدف از نامگذاری این هفته به نام هفته آگاهی از مغز و اجرای برنامه‌های آموزشی در ارتباط با مغز و کارکردهای آن، ارتقای بهداشت مغز در جامعه است، چون مغز فرمانده بدن و ارگانی است که تمام فعالیت‌ها، رفتار، غرایز، هیجانات، اراده و تفکر را رهبری می‌کند، به همین دلیل دانشمندان و محققان به دنبال آن هستند که عامه مردم از کارکردها و توانایی مغزاطلاع پیدا کرده و به بهداشت و سلامت آن توجه بیشتری کنند و همانطور که دیگر ارگان‌های بدن را چکاپ می‌کنند مغزشان را نیز چکاپ کنند. در سراسر دنیا این هفته در اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود، ولی در ایران به دلیل همزمان شدن با سال جدید ، این هفته در اوایل اسفند هر سال برگزار می‌شود.