اریک فیشل در سال ۱۹۴۸ در شهر نیویورک به دنیا آمد و در حومه لانگ آیلند دوران کودکی و نوجوانی خود راگذراند. او به عنوان یک نقاش ومجسمه سازبین المللی در دنیای هنر معاصردرحوضه پست مدرنیسم شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آثار هنری خود را در بسیاری از موزه ها برجسته در سراسر جهان به نمایش گذاشته و در بیش از یک هزار انتشارات برجسته آثاراو را به چاپ رسانده اند.منتقدان تاریخ هنرمعاصربا بررسی دستاوردهایی که اریک فیشل در طول زندگی حرفه ای خودخلق کرده او را یکی از نقاشان فیگوراتیو با نفوذ ترین در اواخر ۲۰ و اوایل قرن ۲۱می نامند.

در بیانیه ای که اریک فیشل در حاشیه نمایشگاه در سال ۱۹۸۲ در تورپ گالری شهر نیویورک  منتشر کرد می توان به خوبی به هسته اصلی تفکر او پی برد او می گوید: مایلم تاکید کنم که هسته مرکزی آثارم نوعی احساس زشتی، بی‌لطافتی و البته خود آگاهی است که انسان در مواجه با رویداد‌های عمیق  هیجان‌انگیز زندگیش تجربه می‌کند.این تجربیات همانند مرگ و تمایلات جنسیش به مدد شیوه و سبک خاصی که بخواهد معنی دار بودن آن را انکار کند تبیین نمی‌شود. به همین صورت این تجربیات از یک ساخت فرهنگی که پوشیده در لفاف آیین‌ها و نمادها مبهم نباشد محروم است و انسان حقیقتا نمی‌داند که چگونه عمل کند. هر رویداد جدید بالقوه برای انسان یک بحران است و هر بحران ما را با یک نگرانی جدید مواجه می‌کند.