ستارت آپ‌ها به خاطر ماهیت پویای خود باید به‌طور مداوم دست به نوآوری و خلاقیت بزنند و این وظیفه مدیر است با تشکیل تیم‌های خلاق و مبتکر در درون استارت آپ ها، آنها را برای رویارویی با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام آماده و مهیا سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ادر اینجا توصیه‌هایی برای مدیران استارت‌آپ‌ها ارائه شده است که با به‌کار بستن آنها می‌توان از یک مدیر تازه کار که معمولا یکی از بنیانگذاران و مالکان استارت‌آپ‌ها هستند مدیرانی کارکشته و باتجربه ساخت.

1⃣ به تصویری_بزرگ_و_جامع از شرکت تان فکر کنید

به‌عنوان مدیر یک استارت آپ نباید نگاهی محدود داشته باشید، آن هم به خاطر اینکه شرکت تحت مدیریت‌تان یک شرکت کوچک با چند کارمند و بودجه‌ای محدود است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و صاحب نام امروز مانند گوگل و فیس‌بوک در ابتدای تاسیس‌شان استارت‌آپ‌هایی ناشناخته و کوچک بودند که به لطف برخورداری از دید وسیع بنیانگذاران و مدیران‌شان به اینجا رسیده‌اند.

2⃣ وقت‌تان را برای چیزهای بی‌فایده تلف نکنید

یک مدیر باید زمان قابل‌توجهی را صرف برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی برای آینده شرکتش کند و نقاط قوت و ضعف شرکت در بازار پررقابت امروز را شناسایی و مدیریت نماید. انجام همه این کارها نیازمند #وقت_و_انرژی کافی است. مدیران استارت‌آپ‌ها بایستی صبح زود از خواب برخیزند و در طول روز نیز از سرک کشیدن بیش از حد به ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند، چرا که کارهای مهم‌تری برای انجام دارند.

3⃣ هیچ‌گاه نگذارید سرعت کارهای‌تان کم شود

مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت استارت‌آپ‌ها و عرض اندام آنها در برابر رقبای بزرگ و صاحب نام می‌شود #سرعت_عمل و چابکی آنها است. استارت‌آپ‌های موفق منتظر جواب مشتری یا سایر عوامل بیرونی‌شان نمی‌مانند و در صورت تعلل مشتریان یا سایر شرکت‌ها در پاسخگویی به آنها، به سراغ مشتریان جایگزین و جدید می‌روند.

4⃣ از برون_سپاری و کمک گرفتن از سایر شرکت‌ها غفلت نکنید

یکی از اشتباهات متداول در اغلب استارت آپ‌ها این است که می‌خواهند همه کارها را خودشان انجام دهند و از برون‌سپاری فعالیت‌ها خودداری می‌کنند، درحالی‌که این سیاست کاملا اشتباه است و در نهایت موجب کندی استارت‌آپ‌ها می‌شود. به‌عنوان مدیر استارت‌آپ کارهایی را که هیچ کدام از کارکنان‌تان در آنها تخصص و تجربه‌ای ندارند به دیگران بسپارید.

5) از هر محصول یا سرویسی که به شما در افزایش_بهره‌وری کمک می‌کند استفاده کنید

محصولات و سرویس‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند میزان بهره‌وری کارکنان و کل شرکت‌تان را بیفزاید. بهتر است این محصولات و سرویس‌ها را تهیه کرده و در اختیار کارکنان قرار دهید. سعی کنید در این موارد خساست و محافظه‌کاری نداشته باشید. این کار اگرچه در کوتاه‌مدت هزینه‌هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت، اما در بلندمدت موجب رونق گرفتن و جهش‌های خیره‌کننده در کارتان خواهد شد.

6) از تجربیات_موفقیت_و_شکست استارت‌آپ‌های پیشین استفاده کنید

اگر می‌خواهید در مسیری قرار بگیرید که قبلا توسط استارت‌آپ‌های موفق طی شده، یا اینکه می‌خواهید اشتباهات استارت‌آپ‌های شکست خورده را تکرار نکنید، به عملکرد و اقدامات انجام شده آنها توجه کافی داشته باشید.