در سراسر وب و نشریات چاپی یا الکترونیکی انبوهی از مقالات را خواهید یافت که در آن در خصوص تعامل سازنده مدیران و کارمندان بحث و تبادل نظر شده است، اما تقریباً هیچ مقالهای با عنوان چگونه کارمندان را ناراضی نگه دارید! یافت نخواهید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ایجاد تعادل میان بخش ستادی یک سازمان با بخش عملیاتی آن و همچنین مدیریت کردن این دو بخش از جهات مختلف دارای اهمیت است، در واقع این تعادل موجب تعالی سازمان خواهد شد، لذا اگر میخواهید ورشکست شوید، به غیر از خواندن مقاله چگونه ورشکست شویم (http://www.nanakar.com/notes/6039/86af888687-88b1b4a9b3aa-b4888c85/)، میبایست کارمندان خود را نیز ناراضی نگه دارید، از اینرو سعی میکنم مواردی را در خصوص چگونگی رسیدن به این هدف تشریح نمایم.
برای آنکه رضایت نسبی کارمندان را کاهش دهید ابتدا باید سطح رفاه و آرامش سازمان را تا حد قابل قبولی هرچند برای زمان کوتاه افزایش دهید، به طور مثال میتوانید موارد ذیل را در برنامه خود لحاظ کنید:
برای دریافت مدارک مهارتی و دانشگاهی جایزه تعیین کنید.
تاریخهای مهم کارمندان مثل تاریخ تولد و ازدواج را هرچند به صورت نمادین و مختصر گرامی بدارید.
به مناسبتهای مختلف به کارمندان هدیه بدهید.
برای کارمندان وظبفه شناس، منظم و با برنامه جوایز مالی و تشویقی در نظر بگیرید.
وسایل اداری - رفاهی مانند قوه جوش، آب سرد کن، ماکروویو، یخچال و تنقلات را برای آنان هرچند به صورت محدود مهیا کنید.
به صورت دورهای و مرتب جلساتی را میان مدیران بالادستی، میانی و کارمندان ترتیب دهید.
برای پیشنهادهای خلاقانه، تشویق مالی در نظر بگیرید.
برای اضافه کاری کارمندان سقف معین و منطقی تعیین نمایید.
وسائل اداری - کاری مانند لوازم التحریر، پرینتر، اسکنر، تلفن و مانند آن را در حد نیاز فراهم آورید.
حقوق و مزایا و کارانه و پاداش را در زمان تعیین شده و به صورت مرتب پرداخت نمایید.
بعد از آنکه رضایت نسبی در سازمان بر قرار شد حال نوبت به ناراضی نمودن کارمندان است، این کار با اهدافی چون انحلال سازمان، تعدیل نیرو و یا گاه ورشکسته نمودن سازمان انجام می پذیرد:
به صورت مرتب و روزانه و به صورت جزئی گزارش کار بگیرید.
هیچ تاریخ مهمی را گرامی نداشته بلکه برای مرخصیهای مرتبط با فوت بستگان و یا فرزندآوری کارکنان سخت گیری به عمل آورید.
تعطیلات دولتی، موقتی و یا تعطیلات مرتبط با امور فورس ماژور (قواعد قهری) را وقعی نگذاشته و حضور کارمندان را الزامی کنید.
برای ورود و خروج کارمندان، میزان کار و تاخیر در پروژهها جریمه در نظر بگیرید.
به طور محسوس وسائل رفاهی تهیه شده را تعدیل و از سازمان حذف کنید.
جلسات میان مدیران را طولانی برگزار کرده و اصولاً وقتی برای دیدار با کارمندان اختصاص ندهید.
غیر از آنچه که در سطح مدیران بالادستی تعیین و تصویب شده هیچ نظر و پیشنهادی را نپذیرید و به شخص پیشنهاد دهنده، کارهای بیشتری را محول کنید.
اضافه کاری، کارانه و مزایای نقدی کارمندان را حذف و حداقل حقوق را محاسبه کنید.
وسایل اداری - کاری مورد نیاز کارمندان را در یک فرایند پیچیده تعریف و دسترسی آنها به ملزومات اداری را محدود کنید.
پرداختی های کارمندان، من جمله حقوق را با تاخیر و علی الحساب پرداخت نمایید.
با رعایت موارد ده گانه فوق می توانید کارمندان را ناراضی نگه داشته و به سرعت مناسبات لازم برای تعدیل نیرو و یا کوتوله نگه داشتن سازمان خود را مهیا نمایید. موفق باشید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ایجاد تعادل میان بخش ستادی یک سازمان با بخش عملیاتی آن و همچنین مدیریت کردن این دو بخش از جهات مختلف دارای اهمیت است، در واقع این تعادل موجب تعالی سازمان خواهد شد، لذا اگر میخواهید ورشکست شوید، به غیر از خواندن مقاله چگونه ورشکست شویم (http://www.nanakar.com/notes/6039/86af888687-88b1b4a9b3aa-b4888c85/)، میبایست کارمندان خود را نیز ناراضی نگه دارید، از اینرو سعی میکنم مواردی را در خصوص چگونگی رسیدن به این هدف تشریح نمایم.
برای آنکه رضایت نسبی کارمندان را کاهش دهید ابتدا باید سطح رفاه و آرامش سازمان را تا حد قابل قبولی هرچند برای زمان کوتاه افزایش دهید، به طور مثال میتوانید موارد ذیل را در برنامه خود لحاظ کنید:
برای دریافت مدارک مهارتی و دانشگاهی جایزه تعیین کنید.
تاریخهای مهم کارمندان مثل تاریخ تولد و ازدواج را هرچند به صورت نمادین و مختصر گرامی بدارید.
به مناسبتهای مختلف به کارمندان هدیه بدهید.
برای کارمندان وظبفه شناس، منظم و با برنامه جوایز مالی و تشویقی در نظر بگیرید.
وسایل اداری - رفاهی مانند قوه جوش، آب سرد کن، ماکروویو، یخچال و تنقلات را برای آنان هرچند به صورت محدود مهیا کنید.
به صورت دورهای و مرتب جلساتی را میان مدیران بالادستی، میانی و کارمندان ترتیب دهید.
برای پیشنهادهای خلاقانه، تشویق مالی در نظر بگیرید.
برای اضافه کاری کارمندان سقف معین و منطقی تعیین نمایید.
وسائل اداری - کاری مانند لوازم التحریر، پرینتر، اسکنر، تلفن و مانند آن را در حد نیاز فراهم آورید.
حقوق و مزایا و کارانه و پاداش را در زمان تعیین شده و به صورت مرتب پرداخت نمایید.
بعد از آنکه رضایت نسبی در سازمان بر قرار شد حال نوبت به ناراضی نمودن کارمندان است، این کار با اهدافی چون انحلال سازمان، تعدیل نیرو و یا گاه ورشکسته نمودن سازمان انجام می پذیرد:
به صورت مرتب و روزانه و به صورت جزئی گزارش کار بگیرید.
هیچ تاریخ مهمی را گرامی نداشته بلکه برای مرخصیهای مرتبط با فوت بستگان و یا فرزندآوری کارکنان سخت گیری به عمل آورید.
تعطیلات دولتی، موقتی و یا تعطیلات مرتبط با امور فورس ماژور (قواعد قهری) را وقعی نگذاشته و حضور کارمندان را الزامی کنید.
برای ورود و خروج کارمندان، میزان کار و تاخیر در پروژهها جریمه در نظر بگیرید.
به طور محسوس وسائل رفاهی تهیه شده را تعدیل و از سازمان حذف کنید.
جلسات میان مدیران را طولانی برگزار کرده و اصولاً وقتی برای دیدار با کارمندان اختصاص ندهید.
غیر از آنچه که در سطح مدیران بالادستی تعیین و تصویب شده هیچ نظر و پیشنهادی را نپذیرید و به شخص پیشنهاد دهنده، کارهای بیشتری را محول کنید.
اضافه کاری، کارانه و مزایای نقدی کارمندان را حذف و حداقل حقوق را محاسبه کنید.
وسایل اداری - کاری مورد نیاز کارمندان را در یک فرایند پیچیده تعریف و دسترسی آنها به ملزومات اداری را محدود کنید.
پرداختی های کارمندان، من جمله حقوق را با تاخیر و علی الحساب پرداخت نمایید.
با رعایت موارد ده گانه فوق می توانید کارمندان را ناراضی نگه داشته و به سرعت مناسبات لازم برای تعدیل نیرو و یا کوتوله نگه داشتن سازمان خود را مهیا نمایید. موفق باشید