چندی پیش، یکی از اتفاق‌های علمی خارق العاده در ایران رخ داد. هوش مصنوعی توانست انتخابات ایران و درصد آراء هر کاندیدا را با دقتی که متوسط خطای آن حتی زیر 1% بود پیش بینی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، قبل از ایران، سیستم هوش مصنوعی MogAI توانسته بود 4 پیش بینی درست از انتخابات ها انجام بدهد که از جمله ی آن ها پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون بود در حالی که همه نظر سنجی های معتبر، هیلاری را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می دانستد، اما اتفاقی که در ایران افتاد تا حد زیادی فراتربود.

هوش مصنوعی ایرانی نه تنها پیروز انتخابات بلکه به دقت، درصد آراء هر کاندیدا را محاسبه کرد و قبل از پایان انتخابات نتایج پیش بینی اش را منتشر کرد. با روشن شدن نتیجه انتخابات ایران، عاملی که باعث حیرت و تحسین همگان گشت خطای متوسط 0.7 درصد به ازای هر کاندید بود .اخبار این موفقیت به سرعت در خبرگزاری های  و شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام که مرجع اصلی پیش بینی این سیستم هوش مصنوعی بود منتشر گشت.

این هفته نیز بزرگترین همایش هوش مصنوعی ایران با حضور تمام نخبگان جوانی که در طراحی این سیستم هوش مصنوعی نقش داشتند برگزار خواهد شد. همایشی که که با حضور اصحاب دولت، سرمایه گذاران بزرگ، قشر فعال هوش مصنوعی و قشر فعال در زمینه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برگزار می گردد و از دیدگاه کارشناسان اولین قدم بزرگ در تحول آینده تکنولوژیک ایران است.