مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از  برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال  با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در 8 شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، با اشاره به حمایت معاونت علمی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی کشور در دانشگاه پیام نور گفت: بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور با اهدافی چون شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل گیری و توسعه ی زیست‌بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت و ایده ها در مسیر تجاری سازی 8 شهریورماه سال جاری میزبان گروه‌های نوآور دانشگاهی است. 

وی رویکرد ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در حمایت از رویدادهای این‌چنینی را شناسایی توانمندی‌های نوآورانه دانشگاهیان و هدایت آن‌ها در مسیر کارآفرینی عنوان کرد و گفت: رویدادهای کارآفرینی به دنبال توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت، هدایت و حمایت از ایده‌ها در مسیر تجاری‌سازی و ایجاد زمینه‌های لازم برای ادامه فعالیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در فضای کسب‌وکار هستند. 

کرمی، فرهنگ و آموزش را یکی از محورهای اساسی این رویداد کارآفرینی عنوان کرد و افزود: این رویداد ضمن آن‌که می‌تواند با حمایت از تولیدکنندگان محتوا به ایجاد یک کسب‌وکار فناورانه در حوزه محتوای دیجیتال منجر شود، مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر را آموزش می‌دهد و فرهنگ‌سازی این حوزه را دنبال می‌کند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه کارآفرینی با توجه به ظرفیت‌های این حوزه گفت: حوزه دیجیتال با توجه به سهل‌الوصول بودن زیرساخت‌ها، گستردگی بالا و پیشرفت قابل توجه فناوران کشورمان در این عرصه می‌تواند زمینه‌ی ایجاد کسب‌وکارهای پردرآمد بسیاری را فراهم کند.

کرمی، با بیان اینکه رویداد کارآفرینی محتوای دیجیتال پیام نور به‌منظور توسعه ظرفیت‌های دانشگاهی در ایجاد کسب‌وکارهای این حوزه حمایت شده است افزود: این رویداد فرصتی است تا گروه‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک رقابت نوآورانه، در موضوعات ذیل این رویداد به خلق و بارورسازی ایده‌ی نوآورانه خود بپردازند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، حوزه‌های فرهنگی– اجتماعی، زیست‌محیطی، سلامت و سرگرمی را از محورهای این رویداد کارآفرینی عنوان کرد و افزود: کارآفرینیان دانشگاه در حوزه فرهنگی به ارائه ایده‌هایی در حوزه آموزش، هنر و معماری، گردشگری ارائه می‌کنند و در حوزه محیط زیست موضوعات شهرسبز، حمل و نقل، صرفه‌جویی در انرژی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین سلامت معنوی و اجتماعی، سلامت جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم از موضوعات محور سلامت هستند که این ایده‌ها در قالب بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه و وب‌سایت ارائه خواهند شد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این‌که طرح‌های منتخب برای حضور در مراکز رشد و شتاب‌دهی حمایت می‌شوند، افزود: پس از بررسی این طرح‌ها توسط داوران، گروه‌های برگزیده انتخاب می‌شوند تا برای تجاری‌سازی طرح‌ها و  آموزش و مشاوره به مرکز نوآوری و کارآفرینی هدایت شوند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ثبت نام داوطلبان محدودیتی نداشته و تا 24 مردادماه ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام در این رویداد می‌توانند به آدرس ‏http://idea.pnu.ac.ir مراجعه کنند.