شرکتهای نوپا
نیاز دارند در مرحله اول سرمایه کسب کنند. استارتاپدمو فضایی
فراهم میکند تا این شرکتها محصول یا کسبوکار خود را به
سرمایهگذاران معرفی کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یکی از مأموریتهای مرکز فن بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس
معاونت علمی فعالیت دارد، کمک به جذب سرمایه برای شرکتهای نوپا
و استارتاپهاست. از طرفی، یکی از مشکلات استارتاپها نیز برای رشد و ارائه
محصولات و خدمات به جامعه مخاطبشان، عدم توفیق در جذب سرمایه
و درنتیجه عدم بازدهی است. در این
رویدادها، استارتاپهایی حضور دارند که به مرحله جذب سرمایهگذار رسیده
باشند و ضمن تثبیت تیم و پیشرفت مناسب ایده، شخصیت حقوقی آنها
نیز ثبتشده و یا آماده ثبت است. سرمایهگذاران
نیز با توجه به زمینههای موردعلاقه برای سرمایهگذاری و پارامترهای
قابلقبول برای سرمایهگذاری روی طرحها، نسبت به برگزاری جلسه اختصاصی
اعلام آمادگی میکنند.
استارتاپدمو،
بستری را برای معرفی هسته کسبوکار شرکتهای نوپا واستارتاپها به
سرمایهگذاران و شرکتهای بزرگ فناوری فراهم کرده است. در این رویداد، به
کارآفرینان فرصت داده میشود ایده و کسبوکار خود را برای سرمایهگذاران
حاضر در رویداد ارائه کنند و با پاسخ به سؤالات آنها در
جستجوی سرمایهگذار باشند.
در استارتاپدمو،
پس از فراخوان و ارزیابی متقاضیان، استارتاپهای منتخب تعیینشده و تا روز
برگزاری رویداد، فرایند آموزش و انتخاب نهایی آنها برای ارائه شفاهی در
رویداد ادامه خواهد داشت.
در
بخش استارتاپدمو، کارآفرینان طی 8 دقیقه به معرفی ابعاد فنی، مالی و
بازار طرح خود پرداخته، رقبا را بررسی و آنالیز کرده، مدل کسبوکار(Business Model) را ارائه کرده و ضمن تشریح برنامههای آتی، سرمایه مورد نیاز برای ادامه کار را هم اعلام میکنند.
در
بخش دوم این رویداد، جلسات اختصاصی بین کارآفرین-سرمایهگذار برگزار میشود
و امکان مذاکره رودررو، بررسی جزییات، پاسخ به سؤالات بیشتر و تخصصیتر و
غیره فراهم میشود.