پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند استرالیا در مقاله ای که چند روز قبل منتشر شد، برای اولین بار نشان داده اند مغز بزرگسالان میتواند سلول های عصبی جدیدی را در ناحیه آمیگدال مغزی تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آمیگدال مسئول بسیاری از پاسخ های احساسی ما، به خصوص مربوط به ترس است و  قطع ارتباطات سلولی در آن منجر به اختلالات اضطرابی مانند بیماری اختلال استرس پس از شوکهای شدید (PTSD) میشود. این کشف تاثیر زیادی در درک نقش آمیگدال در کنترل ترس و خاطرات ترسناک و راهی برای مقابله با چنین بیماریهایی خواهد داشت.

پیش از این، فرآیند تولید نورونهای جدید در انسان بزرگسال فقط در ناحیه هیپوکمپ دیده شده بود. که بخشی از #مغز است که حافظه بلند مدت و پاسخ های عاطفی را مدیریت می کند. ولی کشف اخیر نشان می دهد در سایر مناطق مغزی نیز تولید نورونهای جدید اتفاق می افتد.

در حال حاضر روشن نیست این نورونهای جدید چه کار می کنند یا چگونه مغز از آنها استفاده می کند، اما مکان آنها جالب و ارزشمند است تا مطالعات بیشتری انجام شود. پیدا کردن روشهای تحریک تولید سلول های مغزی جدید در آمیگدال می تواند روشهای جدیدی برای درمان اختلالات پردازش ترس که شامل اضطراب، PTSD و افسردگی است، به ما بدهد.