درباره تاثیر رنگ‌ها بر مغز انسان بیشتر بدانید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تاثیر رنگ‌ها بر مغز انسان شگفت انگیز است در ادامه به تاثیرات برخی رنگ ها بر عملکرد انسان و حالت های روحی مرتبط با آن می پردازیم.

قرمز
پیشتر به این نتیجه رسیدیم که رنگ قرمز و خطر به هم مرتبطند، اما چند حقیقت شگفت انگیز دیگر نیز در مورد نحوۀ تأثیر این رنگ بر رفتار ما وجود دارند. مثلاً،  پوشیدن لباس قرمز می تواند به نفعتان باشد.

درمطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، مشخص شد که پیشخدمت هایی که قرمز پوشیده بودند، بین 14.6 و 26.1 % بیشتر از آنهایی که لباس هایشان به رنگ های دیگر بود، از مردان انعام دریافت می کردند.

رنگ قرمز جذابیت زنان را افزایش می‌دهد
قرمز سطح نگرانی را نیز افزایش می دهد، بنابراین ورزشکاری که حریفش لباس قرمز به تن دارد، تمایلش به شکست بیشتر است و دانش آموزی که قبل از امتحان در معرض رنگ قرمز قرار گرفته است، عملکرد بدتری دارد.

اگر قصد حراج محصول خود را دارید، آن را در مقابل پس زمینه ای قرمز قرار دهید. پژوهشگران دانشگاه شیکاگو دریافته اند که مصرف کنندگان در حراج های آنلاین، زمانی که جنس مورد نظرشان در برابر پس زمینه ای به رنگ قرمز قرار بگیرد، تهاجمی تر عمل می کنند.

زرد
روانشناسان رنگ مانند آیسمن و رایت، زرد را "قوی ترین رنگ" نامیده ند، زیرا آن را با هیجان، عزت نفس و خلاقیت مرتبط می دانند.

احساسی که به عقیدۀ بیشتر افراد با زرد رابطه دارد، شادی است. به همین دلیل است که این رنگ با کمدی، امید، و خوش بینی عجین شده و ما در روزهای آفتابی و صاف خوشحال تر هستیم.
 به همین دلیل ایموجی ها زرد هستند.

سبز
رنگ زیبای جنگل های باشکوه، اپلیکیشن تلفن در گوشی هوشمند شما و آن ماژیک هایلایت که در بستۀ چهارتایی دارید و هیچوقت از آن استفاده نکرده اید.

روانشناسان دریافته اند که رنگ سبز می تواند خلاقیت را بالا ببرد. آنها همچنین فهمیده اند که سبز با تفکر پیچیده و سطح بالا و همینطور آرامش، تمرکز درونی و رفتار آرام همراه است.
 
آبی تیره

 این رنگ اعصاب کسانی را که در معرض آن قرار گرفته اند، آرام می کند و علاوه بر آن، چند اثر عجیب دیگر روی مغز و بدن دارد.

بین رنگ های آبی تیره و افکار روشن رابطه ای پیدا شده است. به همین دلیل، در ژاپن از این رابطه بهره برده اند و در خیابان ها چراغ های آبی نصب کرده اند تا از بروز جنایت در برخی خیابان ها و همچنین خودکشی در ایستگاه های راه آهن جلوگیری نمایند.

 با این روش دیگر کسی در ایستگاهی خاص که به لامپ های آبی مجهز شده بود، اقدام به خودکشی نکرد و شمار جنایت ها نیز در مناطقی با نورپردازی آبی کاهش یافت.
 
ارغوانی

 ارغوانی تأثیر برعکس بر ماهیچه ها دارد و به جای شل کردن، آنها را منقبض می کند.
زنان معمولاً رنگ ارغوانی را در فهرست رنگ های مورد علاقۀ خود قرار می دهند، در حالی که مردان کمترین علاقه را به آن نشان می دهند.
 
صورتی

در یک بررسی در سال 1979، زمانی به این تأثیرات شگفت انگیز پی بردند که زندانی ها را در سلول هایی با رنگ صورتی روشن قرار دادند. فوراً از پرخاشگری زندانی ها کاسته شد و ماهیچه های آنها آرام شدند. احساس بی قراری و نا امیدی آنها نیز به طور معناداری کاهش یافت. امروزه، 20 درصد از زندان های سوییس دست کم یک سلول صورتی برای زندانیان سرکش خود کنار گذاشته اند.

سفید

 آیا می دانستید که مردانی که لباس سفید بر تن دارند جذاب تر به نظر می رسند؟

پژوهشی که در سال 2010 انجام شد نشان داد زنان مردانی را که یک تیشرت سادۀ سفید به تن داشتند، جذاب تر از دیگران می دانستند.
این مفهوم شبیه همان موردی است که مردان زنان سرخ پوش را جذاب تر می یافتند.
 
پژوهشگران همچنین پی برده اند که سفید می تواند ملال آور باشد.
 
سیاه
سیاه رنگی است که هر نوجوان مضطربی در استفاده از آن زیاده روی می کند تا از این راه تمام نگرانی های نوجوانی خود را نشان دهد.

سیاه در واقع به معنی فقدان رنگ است. در کودکی از آن می ترسیم، اما در بزرگسالی سیاه می پوشیم تا خود را باریک اندام تر نشان دهیم.

جالب ترین تأثیر رنگ سیاه این است که می تواند شما را پرخاشگر تر کند.
 
ما تمایل داریم رنگ سیاه را به مرگ و شیطان ربط بدهیم

مردم تمایل بیشتری به پرداختن پول برای محصولاتی دارند که در محیطی به رنگ سیاه، مثل فیلم تبلیغاتی یا بیلبورد سیاه و سفید، تبلیغ می شوند.