معاون وزیر ارتباطات با بررسی مشکلات ارتباطی استان های در مسیر زوار اربعین، از برنامه ریزی برای تجهیز روستاهای مسیر زائران اربعین حسینی به اینترنت پرسرعت نسل سوم (۳G) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جلسه هماهنگی تسهیل ارتباطات ایام اربعین با حضور مرتضی براری معاون حقوقی و امور دولت وزار ارتباطات و با حضور مدیرکل امور استانها و مدیران ICT استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه برگزار شد.

معاون وزیر ارتباطات در این جلسه گفت: مشکلات سال گذشته مسیرهای داخل کشور و همچنین مسیر نجف و کربلا در حوزه ارتباطی باید احصا شود تا بتوانیم راهکارهای مناسبی برای آنها در نظر بگیریم.

وی با اشاره به همکاری و حضور اپراتورهای تلفن همراه در ایام اربعین، تاکید کرد : یکی از اپراتورها اینترنت ۳G در روستاها را در برنامه دارد که می تواند روستاهای مسیر زائران اربعین را در اولویت خود قرار دهد.

براری ارائه خدمات به زائران را یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات در ایام اربعین بیان کرد و گفت: با تولید و تهیه محتوای فرهنگی و  مذهبی در طول مسیر حرکت زائران اربعین و ارائه آن به زائران، این مسیر می تواند به یک مسیر فرهنگی و معنوی تبدیل شود.

وی به هجوم زائران و معطلی آنان در مناطق مرزی در ایام اربعین اشاره کرد و تصریح داشت: باید بتوانیم با ابزار فناوری اطلاعات، طوری این فضا را مدیریت کنیم که از تجمع و معطلی زوار در این مناطق جلوگیری شود.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات افزود: با توجه به اینکه برای امسال مرز چیلات در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز  به عنوان محورهای تردد زائران در نظر گرفته شده، ضروریست امکانات و زیرساختهایی که سال های گذشته در مرزهای مهران و شلمچه برای زائران ایجاد شده بود، برای این مناطق مرزی نیز ایجاد شود تا این مناطق نیز در این زمینه کمبودی نداشته باشند.

در این جلسه مدیران ICT  استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه برخی از مسائل و مشکلات سال های گذشته ایام اربعین را در این مناطق، تشریح کردند و پیشنهاداتی هم برای رفع این مشکلات ارائه دادند.

تجهیز دکل های جدید تقویت آنتن دهی موبایل، نحوه حضور اپراتورها در مناطق مرزی، فروش سیم کارت های غیر مجاز عراقی و نبود هماهنگی بین ادارات و متولیان این امور، برخی از مشکلات و مباحثی بود که مدیران ICT  استان های مسیر اربعین در این جلسه مطرح کردند.