در پی تفاهم‌نامه‌های مشترکی که میان دو کشور ایران و کره جنوبی با حضور روسای جمهوری دو کشور امضا شد، هیئت عالی‌رتبه علمی و فناوری ایرانی برای تبادل تجربیات همکاری‌های فناوری به کشور کره جنوبی سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اردیبهشت‌ماه 95 در جریان سفر «پارک گئون هی» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به تهران در دیدار با رییس‌جمهوری کشورمان،  19 سند همکاری برای توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور امضا شد.

بر اساس اسناد همکاری، یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق میان دو کشور و توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر امور خارجه کره جنوبی (به نیابت از وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری آن کشور) صورت گرفت.

نخستین فروم مشترک ایران و کره جنوبی پس از امضا توافق‌نامه همکاری میان  معاونت‌علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، در روز 22 آذر ماه سال 95 (12 دسامبر سال گذشته میلادی) در تهران برگزار شد.

بر اساس تعاملات محقق شده میان شرکت‌های ایرانی و کره جنوبی در مدت یکسال گذشته، 20 شرکت‌ ایرانی به تفکیک سه حوزه بازی‌های ویدئویی، پویانمایی و محتوای دیجیتال آموزشی در دومین مراسم فروم مشترک حضور پیدا کردند.

پیرو توافق میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، دومین فروم مشترک ایران و کره جنوبی در تاریخ 8 شهریور (30 آگوست) در سئول برگزار می‌شود.

گروهی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق به کشور کره جنوبی سفر کردند تا این همکاری‌ها را بررسی کنند.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی به همراه 20 شرکت دانش بنیان و فن‌آور در این سفر حضور دارند. 

برنامه‌های این دیدار شامل سخنرانی‌های اصلی از سوی مقامات دو کشور است. سپس جلسه‌ای با حضور نمایندگان دو دولت ایران و کره جنوبی برگزار می‌شود. سخنرانان افتتاحیه این رویداد معاون وزیر فرهنگ کره جنوبی و سفیر ایران در کره خواهند بود.

طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، فروم مشترک با برگزاری جلسات مذاکره دوجانبه در سه حوزه تخصصی بازی‌های ویدئویی، پویانمایی (انیمیشن) و محتوای دیجیتال آموزشی بین مجموعه شرکت‌های خصوصی دو کشور آغاز می‌شود و سپس با سخنرانی مقامات مسئول از طرفین ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در مراسم دومین فروم مشترک، تعدادی توافق‌نامه‌ها و قرارداد همکاری مشترک میان شرکت‌های خصوصی ایرانی و کره‌ای امضا می‌شود. 

هیئت عالی‌رتبه علمی و فناوری کشورمان در این سفر چهار روزه از گروه محتوای دیجیتال، بازی و انیمیشن در شهر سئول پایتخت کره جنوبی نیز بازدید خواهد کرد.