معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان باعث افتخار کشور هستند به طوری که هر وقت دلم می گیرد به پارک فناوری پردیس می آیم و از این شرکت ها بازدید می کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری در مراسم پانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس که امروز در محل این پارک با حضور وزیر خارجه برگزار شد، با بیان اینکه ما پتانسیل خوبی در مبحث دانش بنیان داریم، اظهار داشت: روزی سه نفر از ۱۰۰ دانشگاه برتر در سیستم بین الملل ما انتخاب می شوند تا در مراکزی جذب شوند. این افراد نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان کشور داشته باشند.

ستاری با بیان اینکه هر وقت دلم می گیرد، به شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس می روم، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در تحقق اقتصاد دانش بنیان دارند.

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: دانشگاهی که با پول دولت تامین هزینه شود به درد پشت میز نشینی می خورد. باید دانشگاه ها خلاق باشند و با استفاده از نوآوری کسب درآمد کنند.

به گفته وی ضروری است که نوآوری در بخش خصوصی ترویج شود تا محصولاتی با ارزش افزوده بالا وارد بازار شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه آینده مملکت با جهت گیری های دانشگاه ها، مراکز ملی و... رقم می خورد، ادامه داد: در حال حاضر در دولت دوازدهم فرهنگ جدیدی برای سرمایه گذاری ها روی نوآوری و مبحث دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

ستاری با تاکید بر اینکه ما قدرت علم و فناوری در جهان اسلام هستیم، گفت: باید بتوانیم محصولات بر پایه فناوری و نوآوری را به تولید رسانده و صادر کنیم تا به مقوله اقتصاد دانش بنیان دست یابیم.