مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی گفت: 10 شرکت خارجی از کشورهای اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محسن رستمی مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی با اشاره به جزییات برگزاری این نمایشگاه در تهران، بیان کرد: 10 شرکت خارجی از کشورهایی مانند آلمان، چین، اسپانیا، ایتالیا و غیره در این نمایشگاه شرکت می کنند و محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: از ایران نیز 50 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حضور خواهند داشت که در کل 60 شرکت داخلی و خارجی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی شرکت می کنند و محصولات و توانمدی های خود را به نمایش می گذارند.

به گفته رستمی، نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی 24 شهریورماه امسال کار خود را در فضایی به وسعت 5 هزار متر مربع در نمایشگاه بین المللی آغاز می کند و تا 26 شهریورماه برپا خواهد بود.

مدیر عامل شرکت جام جت پارس، در ادامه عنوان کرد: در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی، سمینار و نشست های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد تا در خصوص مشکلات و چالش های پیش روی این صنعت در کشور راه حل هایی ارائه شود.

مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حوزه هوایی نیز از این نمایشگاه دیدن می کنند و با شرکت های دانش بنیان و توانمندی های آنها آشنا خواهند شد.

وی، نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت هوانوردی و خدمات فرودگاهی ایروپرشیا را فرصت مناسبی برای شرکت های این حوزه و شرکت های مرتبط دانست که محصولات و توانمندیهای خود را در سطح وسیعی عرضه کنند.

رستمی«حمل و نقل هوایی»، «ایمنی پرواز»، «تکنولوژی هوایی»، «شرکت های هواپیمایی»، «تجهیزات هواپیمایی و سرویس ها»، «سرمایه گذاری در صنعت هواپیمایی»، «مشاوره در صنعت هواپیمایی»، «تعمیر و نگهداری»، «فرودگاه و تجهیزات کنترل ترافیک هوایی» و «تجهیزات سرویس زمینی هوایی» از جمله محورهای برگزاری این نمایشگاه است.  

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر محورهای این نمایشگاه می توان به «بیمه در صنعت هوایی»، «هلی کوپتر»، «مراکز آموزش صنعت هوایی»، «سلامتی و محیط زیست»، «راه حل های فن آوری اطلاعات در صنعت»، «سازمان های دارای قدرت کنترل»، «سیستم های ناوبری» و «امنیت» اشاره کرد.

نخستین نمایشگاه حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی 24 تا 26 شهریور ماه سال جاری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.