دومین دوره جایزه انتقال فناوری کشورهای اسلامی در حال توسعه، در نشست سران سازمان دی-هشت که پارک فناوری پردیس معاونت علمی دبیر آن است، اهدا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی صفاری نیا دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت (D-8 TTEN) و رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در خصوص دور دوم جایزه بهترین قرارداد انتقال فناوری دی-هشت گفت: دومین دور جایزه انتقال فناوری به بهترین قرارداد انتقال فناوری منعقد شده در سال 2016 میلادی میان کشورهای عضو سازمان دی-هشت و کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، در اجلاس سران کشورهای اسلامی عضو سازمان D-8 اعطا خواهد شد.

صفاری نیا در راستای قراردادهای نامزد دریافت جایزه گفت: اطلاع رسانی و فراخوان جایزه به نمایندگان شبکه در کشورهای عضو دی-هشت، سازمان‌های مرتبط در کشورها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های فناور در کشورها از طرف دبیرخانه شبکه انجام شده است. تاکنون چند قرارداد نامزد در مرحله داوری قرار دارند. مهلت اعلام نامزدی برای دریافت این جایزه تا تاریخ 27 سپتامبر 2017 میلادی (5 مهرماه سالجاری) ادامه دارد.

دبیر شبکه D-8 TTEN در خصوص مراسم اهدای جایزه ادامه داد: بنابر مذاکرات انجام شده با دبیرخانه سازمان دی-هشت، جایزه دور دوم در اجلاس سران دی-هشت که از 25 الی 29 مهرماه در ترکیه- شهر استانبول با حضور روسای جمهور هشت کشور و وزرای امور خارجه برگزار شود، اهدا خواهد شد.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی درخصوص دور اول این جایزه گفت: دور اول این جایزه برای قراردادهای سال 2015 بود که پس از ارزیابی قراردادهایی که از 8 کشور به دبیرخانه شبکه واصل شده بود، به قرارداد انتقال فناوری منتقل شده از شرکت آریوژن از ایران به شرکت اینوبایوونچرز مالزی تعلق گرفت و سال گذشته در نشست اتاق‌های بازرگانی کشورهای D-8 در ازمیر اعطا شد.

شرکت‌های فناور در کشورهای عضو سازمان دی-هشت و کشورهای اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت به نشانی www.d8tten.org برای ثبت نام در دوم جایزه اقدام کنند. 

قراردادهای انتقال فناوری میان شرکت‌های فناور در کشورهای عضو دی-هشت با دیگر کشورهای اسلامی که در سال 2016 منعقد شده باشند و موضوع قرارداد آن‌ها انتقال فناوری و تبادل دانش فنی تولید محصولات فناورانه باشد، دارای شرایط عمومی نامزدی در این جایزه هستند.