تولید تجهیزات برق قدرت از جمله تولید مبدل‌های برق قدرت بر مبنای دانش و تخصص فناوران داخلی و توسط یکی از شرکت‌های فناور کشور محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، طراحی و تولید انواع مبدل¬های قدرت، چند سالی است که با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور به عرصه تجهیزات برق قدرت آغاز شده است. بر همین اساس نیز یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است با تکیه به دانش و فناوری‌ بومی در این مسیر قدم بگذارد.

 به گفته مدیرعامل شرکت توان پژوهان نگاه راه‌کار محور به موضوع منابع تغذیه، سبب شد تا این شرکت به عرصه تأمین نیاز صنایع در این حوزه وارد شود.

این فعال فناور، همخوان بودن تولیدات ساخت داخل با معیارها و استانداردهای بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تولید محصول رقابت‌پذیر عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: استاندارد¬های فنی محصول و استانداردهای مدیریت کیفیت (ISO)، همراه با بکارگیری افراد توانمند سبب شد تا فرآیند ایده تا محصول در پروژه ¬های بسیار زیادی موفقیت‌هایی را به دنبال داشته باشد.

وی منابع تغذیه قابل برنامه‌ریزی را یکی از تولیدات این شرکت در حوزه قدرت و الکترونیک دیجیتال معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: این محصول دارای قابلیت‌های بهتری نسبت به انواع مشابه است که برنامه‌ریزی و مانیتورینگ آسان، با امکان بهره‌گیری انواع ورودی‌ها و خروجی‌ها، پیاده سازی مجموعه فرامین استاندارد در محیط‌های گوناگون برنامه‌نویسی از همین ویژگی‌ها است.

مبدل‌های خورشیدی یکی دیگر از توانمندی‌های توان‌پژوهان هستند که به گفته مدیر عامل این شرکت تولیدکننده، به شبکه متصل می‌شوند و  از  توان 15000 وات برخوردارند.

مدیرعامل توان‌پژوهان استفاده از نیروی انسانی فنی و متخصص را یکی از لازمه‌های رونق‌یافتن بخش داخلی این صنعت ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: حمایت صنایع داخلی از محصولات و خدماتی که در داخل تولید می‌شوند، راهی است که می‌تواند راه را به روی رونق تولید داخلی و اشتغال بر مبنای به‌کارگیری تحصیل‌کردگان فراهم کند.