آیین نکوداشت محمود فرشچیان به همراه رونمایی از آثار وی شامگاه پنجشنبه ۳۰ شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اثر محمود استاد فرشچیان پنجشنبه ۳۰ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ با حضور جمعی از هنرمندان و چهره های فرهنگی و هنری و نمایندگان مجلس و شورای شهر رونمایی می شود.

این مراسم از سوی انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا و مشارکت انجمن هنرهای تجسمی و بنیاد رودکی برگزار می شود .

 سید ناصر میرباقری مدیر انتشارات فرهنگ و هنر گویا با اعلام این خبر گفت: اثر جدید استاد محمود فرشچیان شامل گنجینه شاهکارهای فرهنگ و هنر ایران به نویسندگی و کارگردانی امیر صبوری در قالب لوح فشرده، دیوان حافظ به خط استاد رسول مرادی و نگارگری استاد فرشچیان و کتاب سلطان سریر صبح خیزان اثر استاد اسرافیل شیرچی است.

وی با اشاره به اهمیت آخرین اثر استاد فرشچیان گفت: این کتاب نفیس در برگیرند آخرین آثار استاد محمود فرشچیان است .

مدیر انتشارات فرهنگ و هنر گویا با اشاره به اهمیت تلفیق چاپ فاخر، صحافی ممتاز و اثر هنرمند در کنار یکدیگر بیان کرد: چاپ تازه‌ترین کتاب استاد فرشچیان نزدیک چهار سال طول کشید چراکه هر اندازه کار هنری غنی‌تر باشد، کار ما هم سخت‌تر خواهد بود. اگر در بخش چاپ درصدی از کار کم یا زیاد شود، کار با مشکل مواجه می‌شود و اگر بعد از چاپ هم کار صحافی به خوبی انجام نشود، زحمات هنرمند و چاپ از بین می‌رود.

میرباقری با اشاره به بهترین خاطره خود در صنعت نشر افزود: بهترین خاطره من به زمان انتشار کتاب آثار استاد فرشچیان بازمی‌گردد که ایشان بعد از دیدن آن سجده شکر به جا آورد و من از دیدن آن صحنه لذت بسیار بردم