یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با ارائه خدمات و تجهیزات در حوزه نانوفناوری  و ساخت زمینه فعالیت فناورانه محققان و پژوهشگران این حوزه را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آزمایشگاه مرکزی دستگاهی دانشگاه تهران به عنوان یکی از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در حوزه‌های فناوری نانو و فناوری ساخت و تولید به دانشجویان و پژوهشگران کشور خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

این آزمایشگاه که در دو مجموعه دانشکده شیمی پردیس علوم دانشگاه تهران و دانشکده فیزیک پردیس علوم دانشگاه تهران مستقر است، شامل مجموعه‌ای از تجهیزات کاربردی برای بررسی کیفی و کمی مواد است که با هدف ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و سایر مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی کشور تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش در طول سال کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوع تجهیزات تحقیقاتی به همت این آزمایشگاه برای دانش‌پژوهان برگزار می‌شود.

آزمایشگاه مرکزی با هدف بهبود استفاده از امکانات و تجهیزات پژوهشی، ایجاد بستر لازم برای انجام پژوهش‏‌های بنیادی و کاربردی و همچنین ارتقای توان پژوهشی اعضای هیأت علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و تمام پژوهشگران و محققین سایر دانشگا‌ه‌‌ها و مراکز فعال است.