کارگاه‌های آموزشی آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد در حوزه همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه نانوفناوری میزبان دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران و فناوران فعال در این حوزه فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با دستگاه‌های آزمایشگاهی پر کاربرد در حوزه فناوری نانو همزمان با دهمین نمایشگاه نانوفناوری برگزار می‌شود.

علاوه بر آموزش و معرفی این تجهیزات آزمایشگاهی مبانی مستندسازی و ایمنی در آزمایشگاه‌ها، محور اصلی دوره‌ها را در برمی‌گیرد.

جمعه 14 مهرماه سال جاری و همزمان با نخستین روز از برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های «آشنایی با دستگاه اسپکتروفوتومتری (UV-VIS)» از ساعت 11:45 تا 14 و همچنین  کارگاه آموزشی «آشنایی با دستگاه گرماسنج روبشی تفاضلی (DSC)» ساعت 14 تا 16:30 برگزار می‌شود.

دومین روز این نمایشگاه میزبان 3 کارگاه آموزشی «کروماتوگرافی گازی– طیف‌سنجی جرمی (GC-MS)» از ساعت 9:30 تا 11:30، کارگاه آموزشی «کروماتوگرافی مایع  با کارایی بالا  (HPLC)» از ساعت 11:45 تا 14 و همچنین کارگاه «معرفی میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)» از ساعت 14 تا 16:30 خواهد بود.

اما کارگاه‌های آموزشی «معرفی میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)»، «معرفی میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)» و همچنین «آشنایی با دستگاه پراش سنج اشعه ایکس (XRD)» در روز 16مهرماه و همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه به ترتیب در ساعات روزهای پیشین برگزار می‌شود.

روز پایانی این نمایشگاه نیز همچون روزهای پیشین 3 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که به ترتیب درباره «طراحی آزمایشات (DOE)»، «مبانی مستندسازی در آزمایشگاه ISO/IEC17025» و نیز «ایمنی در آزمایشگاه‌ها» خواهد بود.

کارشناسان آزمایشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و شرکت‌های فناور فعال در حوزه نانوفناوری می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها با دستگاه‌ها و روش‌های آزمایشگاهی آشنا شوند.

همچنین با همکاری دبیرخانه نمایشگاه نانوفناوری علاقه‌مندان می‌توانند با 50 درصد تخفیف، در دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

دهمین نمایشگاه فناوری نانو از چهاردهم تا هفدهم مهرماه 96 در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران سالن 44 (خلیج فارس) برگزار می‌شود.