در سال‌های اخیر روان شناسان به بررسی بازده سرمایه‌گذاری بر خوشحال‌سازی نیروها در صنایع گوناگون پرداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،تصور کنید که هم اکنون یک سال موفق را پشت سر نهاده‌اید، دامنه مشتریان شما گسترش یافته و درآمد سالانه افزایش چشمگیری نشان می‌دهد،به تازگی به شما اعلام شده که به دلیل این موفقیت‌ها می‌توانید بودجه جاری بیش‌تری درخواست کنید.

روند فعالیت در اداره شما رضایت‌بخش است و مایل هستید تا گروه خود را بیش از گذشته خوشنود کنید، از دید شما بهترین راه هزینه پول در مسیر #خوشحالتر_کردن نیروهای‌تان کدام است؟

در سال‌های اخیر روان شناسان به بررسی بازده سرمایه‌گذاری بر خوشحال‌سازی نیروها در صنایع گوناگون پرداخته‌اند، یافته آنان این است که برای کارکنان، #خرید_تجربه‌ها در زندگی مانند یک بالن سواری یا یک سفر تفریحی موثرتر از هدیه_اشیا مثل یک دست پوشاک گران‌قیمت یا یک کیف دستی چرمی است؛ چرا وضعیت چنین است⁉️

 یکی از دلیل‌ها این است که تجربه را #همراه_با_دیگران و در حضور دیگر همکاران انجام می‌دهیم، این امر خوشحالی فرد را چند برابر می‌کند.

 از سوی دیگر تجربه اغلب با #برخورد_با_اندیشه‌ها و چیزهای تازه همراه است که موجب یادگیری و گسترش دانسته‌های ما می‌شود، ولی اشیا و هدیه‌ها از این دست را بیشتر در تنهایی بررسی می‌کنیم و همراه با رخدادهای تازه نیستند.

تجربه‌ها در طول زمان #پایدارند و یاد خوش سفرهای تفریحی که از سوی سازمان ترتیب داده شده‌اند، پیوسته با نام و سیاست‌های شرکت همراه می‌شود، ولی اشیا کهنه می‌شوند و اغلب شکسته یا نابود می‌گردند.