اهمیت سنجش از دور ماهواره‌ای روز به روز در حال افزایش است و امروزه می‌توان گفت که پیوند ناگسستنی‌ با مدیریت بحران و عملیات‌های امداد و نجات پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت‌های مختلف سعی در تسهیل استفاده از آن دارند و برای نزدیکتر کردن این فناوری به زندگی مردم تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محصول توسعه یافته در این حوزه، یک شبکه‌ اطلاعات مکانی است که در قالب نرم‌افزار تلفن همراه یا یک سرور اینترنتی با ذخیره‌ی ابری اطلاعات در مواقع اضطراری در اختیار تیم‌های امدادی یا سازمانهای نظامی قرار گیرد.

در مواقع بحران، تیم امدادی اعزام شده به منطقه‌ی حادثه می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار موبایل، اطلاعات مکانی حاصل از تصاویر ماهواره‌ای را به صورت تجمیع‌شده به همراه خود داشته باشد؛ عملیاتهای تیمی و تقسیم وظایف را مدیریت کند و پیغامهای مرتبط با وظایف را در اختیار اشخاص مربوطه قرار دهد. 

این نرم‌افزار همچنین می‌تواند مدیریت پرستارها در بیمارستانهای بزرگ و سازماندهی نیروهای نظامی در هنگام حمله‌های تروریستی، شورش‌ها و قرنطینه را تسهیل کند. از مزایای نرم‌افزار موبایل می‌توان به سازگاری با آندروید و ios، استفاده از فضای ذخیره‌ی ابری برای نگه‌داری اطلاعات، ایمنی مناسب ارتباطات، قابل ردیابی بودن تمامی کاربران، انعطاف‌پذیری و امکان تطبیق با سیستم‌های دیگر و عدم محدودیت در تعداد کاربران اشاره کرد.

شرکت ایونیکس که طراح این نرم‌افزار است، در سال 2007 تاسیس شده و تاکنون به طور جدی درگیر انتقال تکنولوژیهای تحقیقاتی به شرکتها بوده است. این شرکت اولین شرکتی است که توسط مرکز حمایت از کسب و کار مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

ایونیکس را می‌توان یک شرکت دانش‌بنیان موفق و الگویی برای شرکتهای دانش‌بنیان داخلی دانست.