یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های بیولوژی مولکولی، ژنتیک، فناوری نانو و فناوری نانو در دارو با جدیدترین تجهیزات مبتنی بر فناوری‌های روز را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌های فناوری‌نانو، فناوری زیستی و سلول‌های بنیادی به پژوهشگران و محققان خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

این عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، برای ارائه خدمات پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم پایه و تخصصی پزشکی از قبیل بیولوژی مولکولی، ژنتیک، فناوری نانو و فناوری نانو در دارو با جدیدترین تجهیزات مبتنی بر فناوری‌های روز آمادگی دارد

آزمایشگاه‌های جامع تحقیقاتی سراسر کشور با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تسهیل روند تحقیقات و ارائه خدمات تخصصی و پاسخ به نیازهای پژوهش در زمینه خدمات آزمایشگاهی به محققین سراسر کشور شروع به کار کرد.

کنترل کیفی و کمی در زمینه مهندسی، پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و زیست‌فناوری، تصویربرداری و مشخصه‌یابی نمونه‌ها در ابعاد نانو، شناسایی کیفی مولکول‌های مختلف و تعیین ساختار مولکولی، تصویربرداری و مطالعه‌ بیماری‌ها در مدل‌های حیوانی و دارورسانی هدفمند، روشی برای تولید نانوالیاف و غیره برخی از توانمندی‌های این مجموعه آزمایشگاهی برای خدمت‌رسانی به محققین و پژوهشگران علوم پزشکی است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با پرد هم آوردن مجموعه‌ای از مراکز آزمایشگاهی مجهز و استاندارد سراسر کشو، زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی کارآمد را به محققان، پژوهشگران و فناوران فراهم کرده است.