در حالی که این روزها مسایل مالی جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر محل بحث‌ رسانه‌ها است، رییس سازمان سینمایی گفت که فارغ از فضاسازی و بازی رسانه‌ای خود را موظف به شفاف‌سازی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در اولین جلسه شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر که روز گذشته ۱۵ مهر در سازمان سینمایی برگزار شد محمدمهدی حیدریان با برشمردن وظایف این شورا گفت: تصویب مقررات و شیوه برگزاری جشنواره و بخش‌های آن اولویت اول است و در ادامه اعضای هیات انتخاب و آیین‌نامه انتخاب فیلم‌ها، اعضای هیات داوری و آیین‌نامه داوری آثار و بزرگداشت‌ها و آیین‌ها باید جزو وظایف شورا قلمداد شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، تصویب بودجه جشنواره و تامین‌کنندگان مالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره در حین برگزاری را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در ادامه، جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فجر را مهمترین و با شکوه‌ترین رویداد هنری همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر شفاف‌سازی هزینه‌های جشنواره‌های سینمایی اظهار کرد: همزمان با تلاش برای پرشکوه‌تر شدن و مردمی بودن جشنواره فیلم فجر باید برای صرفه‌جویی و شفاف‌سازی هزینه‌های این رویدادها و فرآیند اجرایی آن تلاش کنیم چرا که جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد حرفه‌ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر با پیشینه‌ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دو چندان می‌نماید.

حیدریان مردم و افکارعمومی را حامیان اصلی جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: مردم حق دارند در جریان اطلاعات مالی جشنواره‌ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه‌ها به دست‌اندرکاران چنین رویداد مهم هنری این فرصت را می‌دهد تا خطاهای احتمالی را کاهش و کیفیت برگزاری جشنواره را افزایش دهند. لذا ما فارغ از فضاسازی و بازی رسانه‌ای خود را موظف به شفاف‌سازی می‌دانیم و بر اساس آغاز اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید، هزینه‌های دوره‌های پیشین جشنواره های فجر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفته و در جشنواره سی و ششم فجر نیز اطلاعات مالی این رویداد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و تجارب سه دهه اخیر ادامه داد: جشنواره محلی برای کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره‌گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بی‌بدیل، نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران است.

علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ‌نیا و ابراهیم داروغه‌زاده از اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که در اولین جلسه، فراخوان این دوره و شیوه برگزاری و بخش‌های آن را نهایی کردند که بزودی اعلام می‌شود.