معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در شرکت مهندسی توربین توگا از دستاورها و توانمددی های این شرکت دانش بنیان در حوزه ساخت توربین های گازی دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در شرکت طراحی و مهندسی توربین مپنا ضمن بازدید از بخش های مختلف طراحی، تعمیر و نگهداری، مهندسی معکوس و دستاوردهای این شرکت دانش بنیان در حوزه ساخت توربین های گازی، مهندسی معکوس توربین و همچنین طراحی و ساخت تجهیزات توربینی بازدید کرد.

شرکت توگا به عنوان بخشی از گروه مپنا یکی از تامین کننده های محصولات و خدمات مربوط به توربین و سایر تجهیزات دوار، مشتریان داخلی و خارجی گوناگونی را با ارائه خدمات و تجهیزات این صنعت پشتیبانی کرده است و بخشی از نیاز صنعت کشور به تجهیزات و تعمیرات توربین توسط این شرکت فراهم می شود.

ورود به صنعت هوایی

به گفته مدیر عامل این شرکت فناور، توگا به عنوان یکی از زیرمجموعه های مپنا با هدف تبدیل شدن به بزرگترین بنگاه اقتصادی در صنعت هوایی به تعمیر، تولید و مهندسی معکوس موتورهای هواپیمایی ورود پیدا کرده است. این بخش از شرکت اکنون با تعریف بخش های گوناگون طراحی مهندسی و بازسازی افراد مختلفی را از جمله متخصصان و تکنیسین ها در حوزه موتورهای هواپیمایی جذب کرده است و اکنون با فعالیت 28 نفر از متخصصان در آینده با مجموعه ای بالغ بر 200 نفر فعالیت در حوزه توربین و موتورهای هوایی را آغاز کرده است. این شرکت فناور با مدلسازی طراحی تمامی قطعات در بخش های مختلف همچنین بر روی بهینه سازی و به روز رسانی توربین ها در سطح های مختلف از جمله تحمل دما، زاویه پره ها آلیاژ و پوشش بدنه توربین ها تلاش می کند کارایی و توانمندی صنعت نیروگاهی کشور را افزایش دهد.

همچنین طراحی نسل جدیدی از این توربین ها توسط مپنا انجام شده است و تا سال آینده یکی از موتورهای ترکیبی توسط شرکت توگا راه اندازی خواهد شد. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری ، منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و  قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی از توانمندی های شرکت دانش بنیان توگا وابسته به شرکت مپنا فعال در ساخت توربین های پیشرفته گازی بازدید کرد.